آیا انتشار اینگونه اخبار در مدح نماینده ، به روند کار وی کمکی می کند یا اینکه موجب تخریب وی می شود ؟ و مهمتر از همه چرا خود نماینده با افرادی که چنین خبرهایی را با بزرگنمایی از وی منتشر می کنند برخورد نمی کند؟
کد خبر: ۹۸۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۵ 26 July 2021

یک نکته همیشه نزد افکار عمومی در حوزه سیاسی و پرامون سیاسیون به تکیه کلام یا جمله ای پر کاربرد تبدیل شده است که بر اساس آن نکته مهم گفته می شود " فلانی آدم خوبی است اما اطرافیان موجب تخریب وی می شوند!" جمله ای که بارها در مورد سیاسیون خصوصا نمایندگان مجلس شنیده می شود !
بی شک اطرافیان یک چهره سیاسی ، هم می توانند موجب پیشرفت و سربلندی وی شوند و هم می توانند عاملی برای پس رفت و سقوط ! و حتما نزدیدکان یک نماینده مجلس هم چنین وضعیتی را پیش روی خود و نماینده می بینند !
ماجرای پیرامون نمایندگان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در گذشته و حال وجود داشته و مصادیق زیادی از بی برنامگی و شاید هم خودشیرینی نزد اطرافیان این نمایندگان دیده شده است که به راحتی سعی در فریب افکار عمومی دارند و متاسفانه در این بین شان و جایگاه نمایندگی را زیر سوال می برد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از روزی که سید محمد موحد به عنوان نماینده چهار شهرستان راهی مجلس شده است همواره اطرافیان وی ، دست به اقداماتی می زنند که برخی موارد شاید در ظاهر گفته می شود ، بزرگنمایی رسانه ای است اما در واقع تلاش های عجیبی برای تخریب این نماینده مجلس به نظر می رسد !
در حالی که چند هفته ای از ماجرای عجیب 12 میلیارد تومان اعتبار وزارت بهداشت برای تجهیز بیمارستان دهدشت نمی گذرد که تلاش شده بود بر روی عدد صفر "بنابر جوابیه دانشگاه علوم پزشکی" مانوری رسانه ای داده شود و نهایتا به تخریب نماینده منجر شد"1 ریال اعتبار تخصیص داده نشد " ، حال در اقدامی دیگر انتشار گسترده خبری در برخی رسانه های محلی نزدیک به نماینده در خصوص طرح آبرسانی به یک روستا "بلوط بنگان"مطرح می شود که درست ساعاتی پس از انتشار ان ، یادداشتی در برخی دیگر از رسانه های محلی ، ادعایی جدید را مطرح می کند که اگر نماینده کهگیلویه و دفتر وی نتوانند اسناد قاطعی منتشر کنند ، باز هم سید محمد موحد باید شاهد تخریب خود با اقدامات ناشیانه اطرافیان باشد!
ماجرا چیست؟
چند روز گذشته خبر بر روی خروجی برخی سایت های محلی نزدیک به نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی منتشر شده که مضمون ان حکایت از پیگیری های سید محمد موحد برای رساندن آب شرب به روستای بلوط بنگان از توابع بخش سوق ، شهرستان کهگیلویه ، دارد ! در این بین نکته حائز اهمیت ، مصاحبه ای است که از طرف مدیر عامل آبفای استان منتشر شد که سندی بر پیگیری های موحد برای آبرسانی مذکور بوده است بر اساس این مصاحبه آمده است "برخه از پیگیری مستمر سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ برای آبرسانی به این روستا تقدیر و قدردانی کرد و گفت: از حمایت شبانه روزی استاندار مردمی و معاونت عمرانی همیشه در صحنه تشکر می کنم." اما درست ساعاتی پس از انتشار این مصاحبه ، مطلب دیگری در سایت های محلی منتشر شد که گویا نماینده کهگیلویه کوچکترین نقشی در این خصوص نداشته است !
در این مطلب آمده است :"و اما اصل ماجرای آبرسانی به روستای بلوط بنگان از توابع شهر سوق
تعمیر و تعویض شبکه داخلی آبرسانی روستای بلوط بنگان به همت سپاه پاسدارن ناحیه کهگیلویه و سردار عدل هاشمی پور در واپسین روزهای سال ۹۹ موضوع فرسودگی لوله های آب روستا در دستور کار نماینده سابق کهگیلویه بزرگ قرار گرفت و رایزنی برای حل این مشکل با خیرین آغاز گردید..نهایتاً بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال به موضوع تخصیص یافت که اسناد آن موجود است و کسری لوله ها نیز از طریق سپاه پاسداران تأمین گردید . هنر سازمان متولی(آبفا) نیز انجام وظیفه سازمانی بود، عملیات اجرایی آغاز، آب در مدار و در دسترس مردم قرار گرفت.حال با دیدن مراتب تقدیر مدیرعامل از نماینده چنین برداشت می شود که مدیرعامل محترم حتی در جریان روند پروژه قرار ندارد." 
هر چند در مطلب فوق سعی شده است که نماینده مردم را به سوء استفاده از موضوع متهم نکند اما خروجی مصاحبه به مصادره درآوردن اقدامات دیگران به نفع نماینده را به اذهان می رساند ضمن اینکه در پایان همین مطلب باطعنه آمده است "به هر حال آنچه که مهم تر است این است که آب بدین گونه در اختیار مردم قرار گرفت حال لوح تقدیرها و تشکر های زبانی اش بماند برای هر کس که مشتاق است !"
حال این سوال مطرح می شود که آیا اینگونه انتشار اخبار پیرامون نماینده چهار شهرستان در مجلس ، واقعا ضرورتی دارد؟ و اینکه آیا انتشار اینگونه اخبار در مدح نماینده ، به روند کار وی کمکی می کند یا اینکه موجب تخریب وی می شود ؟ و مهمتر از همه چرا خود نماینده با افرادی که چنین خبرهایی را با بزرگنمایی از وی منتشر می کنند برخورد نمی کند؟
و در پایان انتظار می رود برای تنویر افکار عمومی مدیر عامل آبفا اسناد پیگیری های نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی را منتشر کند و اگر چنین اسنادی موجود نیست ، سید محمد موحد با منتشر کنندگان چنین خبرهایی که به آبروی وی لطمه می زند به شدت برخورد کند و اجازه سوء استفاده و تخریب جایگاه نمایندگی و شخصیت خود را به دیگران ندهد!
تذکر : در آموزه های دینی تملق و چاپلوسی به شدت نهی شده است به گونه ای که در نهج البلاغه آمده است : «... و به پاکدامنان و راسـتگویان‌ بـپیـوند‌! و آنها را عادت‌ بده که تو را بی جا مدح نگویند و چاپلوسی نکنند، و تو را بر کارهایی که‌‌ نـکرده ‌ای نستایند زیرا مدح فراوان خودپسندی می آورد و سرانجام‌ به غرور می ‌کشاند.و مبادا که نیکوکار‌ و گـنهکار، خادم و خائن نزد‌ تـو‌ یـکسان‌ باشند، زیرا در این صورت خوبان از انجام خوبی دلسرد می‌ شوند، و خائنان بر بدی و خیانت تشویق می ‌گردند.
خادم و خائن را نباید به یک چشم بنگری بلکه‌ هر یک را به‌ پاداشی که خود نیز وجـداناً آن را سزای خویش می داند برسان!»
امیرالمومنین (ع) در نامه ۵۳ همچنین به مالک سفارش فرمودند که تو نباید دنبال کارگزاران متملق و چاپلوس باشی، بلکه باید دنبال فردی باشی که حقایق را با زبان کارشناسی و علمی و پیش‌بینی اوضاع و چگونگی وضع جامعه برایت بازگو کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
بابا جمع کن بساطت را دنبال چه میگردی
غضنفر
|
United States
|
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
بگو برخه تو فقط .... بازی بلدی,......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار