کد خبر: ۹۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 26 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» رئیس اتحادیه تزئینات ساختمان کرج گفت: متاسفانه در کشور ما افراد در جایگاه و شغل متناسب با تخصص خود نیستند و همین باعث نابسامانی کشور و وضعیت مردم شده است.

محمد بهرامی با بیان اینکه در کشور ما استعدادهای لازم در پست های مدیریتی در نظر گرفته نمی شود، گفت: دولت آینده برای بهبود اوضاع کشور باید از نخبگان همان امر استفاده کند در غیر اینصورت شرایط بهتر نخواهد شد.

بهرامی اظهار کرد: ۱۱۰۰ واحد صنفی تحت پوشش اتحادیه تزئینات کرج فعالیت دارند که حدود ۵۰۰ واحد در بخش تزئینات و بقیه افراد هم در بخش های کالای خواب، گل و گیاه، خدمات و غیره  مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اوضاع مالی و اقتصادی نامناسب کل کشور و صنوف گفت: طبیعتا" وقتی وضع مالی مردم خوب باشد کار ما هم خوب پیش می‌رود ولی اگر برعکس باشد با توجه به خرج و مخارج زندگی مردم، بازار صنف ما هم مناسب نیست و کار و بار رونق ندارد.

بهرامی افزود: افزایش قیمت های اخیر که باعث شده اوضاع طبق روال قبل پیش نرود، بازار ما را هم آشفته کرده و واحدهای صنفی آسیب زیادی دیدند. وقتی مردم حتی برای تامین مایحتاج زندگی خود توان ندارند و مشکل دارند، برای تغییر دکوراسیون و یا تعمیرات خانه هم نمی توانند اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ایران لمینت باکیفیت تولید و به کشورهای همسایه و اروپا صادرات دارد، افزود: اما در حوزه کاغذ دیواری مجبور به واردات هستیم و با توجه به گرانی هزینه های تولید و دستگاه ها، واردات کاغذ دیواری از چین به صرفه تر است.

با وجود افزایش قیمت دلار و گرانی ها ما افزایش قیمت نداشتیم
رئیس اتحادیه تزئینات ساختمان گفت: قیمت تمام شده اجناسی که ما تولید می کنیم قیمت بالایی است و حدود یک سال و نیم است که با وجود افزایش بی رویه قیمت دلار و گرانی ها ما افزایش قیمت نداشتیم و قیمت های ما ثابت مانده است چرا که بازار کشش افزایش قیمت ندارد و در حال حاضر واحدهای صنفی ما شرایط سختی را می گذرانند.

وی با بیان اینکه برخی از واحدها استیجاری بوده و کسبه در ماه ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان اجاره پرداخت می کنند، گفت: برخی از واحدها به دلیل عدم توان پرداخت اجاره مجبور به تعطیلی شدند برخی هم مجبور به جابجایی به مناطق دیگر شدند که این امر خود باعث بدتر شدن شرایط اقتصادی اصناف شد.

بهرامی در پاسخ به اینکه کسادی بازار مسکن و کاهش ساخت و سازها در فعالیت تزئینات ساختمان چقدر تاثیرگذار بوده، بیان کرد: ساخت و ساز مسکن خیلی روی فعالیت واحدهای صنفی ما تاثیر ندارد، عمده فعالیت واحدهای ما مربوط به تغییر دکوراسیون و ظاهر خانه هاست. مردم ما معمولا هر ۷ یا ۸ سال یکبار دستی روی ظاهر خانه های خود می کشند و تغییراتی در داخل خانه ها می دهند که به واحدهای صنفی ما مراجعه می کنند و طبیعتا" در شرایط اقتصادی که مدتی است بر کشور و مردم حاکم شده مردم همین که بتوانند هزینه مخارج ضروری را تامین کنند، برایشان کافیست.

وی افزود: درآمد درصد بالای جامعه کم است و در شرایط سختی بسر می برند و افراد محدودی هستند که درآمد بالا دارند و به طور کل حال جامعه و مردم خوب نیست. از طرفی هم با شیوع ویروس کرونا بازار دچار رکود شد و تعطیلی های مکرر برای کنترل این ویروس ضرر و زیان های جبران ناپذیری به اصناف ما وارد کرد.

افراد در جایگاه و شغل متناسب با تخصص خود نیستند
رئیس اتحادیه تزئینات ساختمان کرج با تاکید بر وجود افراد نخبه در کشور گفت: متاسفانه در کشور ما افراد در جایگاه و شغل متناسب با تخصص خود نیستند و همین باعث نابسامانی کشور و وضعیت مردم شده است.

بهرامی اضافه کرد: امیدوارم در دولت جدید از افراد نخبه و متخصص هر کار استفاده شود تا اوضاع کشور بهبود پیداکند. دولت باید این را در نظر بگیرد که هر فردی برای انجام هر کار و مسئولیتی مهارت و توانایی لازم را ندارد و باید از افراد نخبه همان امر استفاده شود تا بتوان وضعیت اقتصادی کشور را سامان داد چرا که با ادامه این روش به جایی نخواهیم رسید و شرایط روز به روز بدتر خواهد شد.

بهرامی اظهار کرد: تا وقتی پول ما ارزش پیدا نکند و افزایش قیمت ها و تورم به همین روال پیش برود نه فقط اوضاع صنف ما، بلکه شرایط همه مردم و کشور درست نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه برخی ها در کشور و به ویژه پیش پای تولید و صادرات سنگ اندازی می کنند، افزود: این افراد می خواهند در هر کاری انحصاری و از آن خود بکنند. اگر اینطور باشد کشور پیشرفت نمی کند و یک عده پول هایی که از این راه ها به جیب زده اند بر می دارند و از کشور می روند.

رئیس اتحادیه تزئینات ساختمان با اشاره به اینکه بزرگان، نخبگان و سیاستمداران کشور ما کار بلد و روشن فکر هستند، افزود: اگر در این مورد مدیریت صورت نگیرد وضع از این بدتر هم می شود و امیدوارم با آمدن رئیس جمهور جدید آینده‌ خوبی برای همه مردم رقم بخورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار