از سیر تا پیاز یک بیمارستان 376تختخوابی ایلام
جناب وزیر! این رفتار شما مصداق توهین بارز به شعور مردم استان ایلام است ،مردمی که سالها در حرمان محرومیت سوخته اند ،زخمی شده اند ،و اینک باید شما با نمک ریختن در زخمشان ،درد ورنجشان را مضاعف کنید ،پس برای احترام به این مردم و کاهش دردهایشان ،لطفا افتتاح را متوقف کنید 
کد خبر: ۹۸۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 27 July 2021

تابناک ایلام ::کلنگ پروژه بیمارستان 376تختخوابی ایلام در اسفند ماه سال 88 در بانه جو ،آن هم بخاطر زد وبندهای عده ای در تاراج منابع ملی در محلی به زمین زده شد که بدلیل قرار گرفتن در مسیر سیل و نداشتن راه دسترسی، دارای حاشیه های برجسته تر از متن است .

باگذشت نزدیک به دوازده سال از این کلنگ زنی ،بدلیل تخصیص اعتبارات قطره چکانی و نگاه حاشیه ای مسئولین ارشد کشوری به استان ایلام ،روند تکمیل این پروژه بزرگ درمانی حرکتی لاک پشتی به خود گرفت ،هر سال خبر از افتتاح آن در تاریخ مشخصی داده شد و هربار به بایگانی وعده های بی شمار مسئولین سپرده شد.

اینک که دولت تدبیروامید روزهای پایانی خود را سپری می کند ،وزیر با نمک این وزارتخانه که هربار با مواضعی عجیب حاشیه ای بر حاشیه های بیشمارش افزوده است ،بخاطر رهایی از تنگناهای متعدد ناکارآمدی خود خصوصا در مقابله با کرونا ،بنا را بر افتتاح این بیمارستان به هر قیمتی گذاشته است ،تا شاید با راه اندازی این شوآف ،بتواند تاحدودی از چمبره فشار این تنگناها رهایی یابد .

در حالیکه مردم استان با وجود بی مهری ها در حوزه های گوناگون وخصوصا در حوزه بهداشت ودرمان سالهای سختی را پشت سرگذاشته و تمامی امیدهای درمانی خود را به راه اندازی این مرکز درمانی گره زده اند ،افتتاح غیر واقعی این بیمارستان واصرار وزیر بهداشت بر عملیاتی شدن آن ،می رود تا این امیدها را برای همیشه به یاس وسرخوردگی مبدل نماید .

هر چند با ورود این رسانه ودیگر رسانه های استان به این موضوع ،انتظار می رود دستگاههای نظارتی استان ،نمایندگان ،نماینده ولی فقیه در استان واستاندار ایلام به خاطر منافع استان در مقابل سماجت وزیر در افتتاح نمایشی این بیمارستان ایستادگی کنند ،اما مداقه دروضعیت این پروژه و تعجیل در افتتاح آن برگه های جدیدی  از زد وبند ها وماست مالی عوامل اجرایی را رو کرده که ضرورت توقف این افتتاح نمایشی و اهانت آمیز به شعور مردم ایلام را دو چندان می کند .

براساس اطلاعات دریافتی ،قرار بود این بیمارستان در دوشنبه هفته جاری با حضور وزیر افتتاح شود ،اما بدلیل آماده نشدن ابنیه وتاسیسات ومخالفت رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ،این افتتاح به دوشنبه هفته آینده موکول شده واینک تیم های پرشمار کارگری وبنایی در این بیمارستان مستقر شده اند تا با زیر پاگذاشتن قواعد ونکات مهم فنی وکار شبانه روزی ،به هر قیمتی شده تا دوشنبه هفته آتی ،امیال وزیر بهداشت را جامه عمل پوشانند !

حال که جناب وزیر بر اجرایی شدن این افتتاح نمایشی اصرار دارند ،لازم  است به این سوالات وابهامات پاسخ داده شود :

  • در حالیکه مرکز درمانی به این درجه از اهمیت که باید تمامی ساخت وسازها ،انبیه سازی و نصب تجهیزات فنی آن زیر نظر ناظر فنی اجرایی شود ،چرا باید پس از یازده سال درست چند روز مانده به افتتاح اجباری ،سرناظر و ناظر پروزه استعفا ،وموضوع مهم نظارت  از سوی کارفرما بر عهده فردی گذاشته شود که از هیچ تعهد وتخصصی در خصوص مسائل فنی برخودار نیست !
  • بررسی شود چگونه ممکن است عملیات ساختمانی کاشی کاری ساختمان که باید با دقت بیشتری انجام شود بصورت شبانه وبدون نظارت ناظر پروژه به شکلی کاملا ماست مالی در حال انجام است ؟!
  • چگونه یک بیمارستان به این بزرگی نباید سیستم دفع فاضلاب آن تعبیه شده باشد ؟ آیا در صورت افتتاح نباید فرآیند پذیرش بیمار در آن آغاز شود ؟ در صورت آغاز آیا فکری به حال دفع فاضلات بیمارستان شده است ؟!
  • بیمارستان فاقد سیستم تامین آب گرم بوده و موتور خانه آن هنوز آماده سریس نمی باشد ،کما اینکه پیمانکاران ساخت ابنیه در حال حاضر هم برای تامین آب سرد با مشکلات جدی روبرو هستند ،آیا بیمارستان بدون آب گرم وسرد امکان ادامه فعالیت دارد ؟!
  • از سیستم تهویه وخنک کننده وگرمایشی بیمارستان خبر دارید؟ مگر می شوید بیمارستانی را افتتاح کرد اما هنوز تکلیف سیستم مرکزی تهویه متبوع آن وسردکننده وگرمایشی آن روشن نباشد ؟
  • تاکید می شود از آسفالت محوطه بیمارستان نمونه برداری وآزمایش لازم به عمل آید ،چطور است برای رسیدن به افتتاح نمایشی بدون زیر سازی،غلطک کوبی  وبیس ریزی ،این حجم از آسفالت برروی زمین ریخته شود؟آیا این کار جز تضیع منابع ملی ،معنایی دیگر می تواند داشته باشد ؟
  • آیا نصب تجهیزات فنی از آسانسور گرفته تا سیستم برق با نظر ناظر اجرایی شده است ؟ در صورت حواب مثبت لطفا برای تنویر افکار عمومی پرمیت ها(دستور کارفنی ) در اختیار رسانه ها قرار گیرد .
  • چرا باید عملیات رنگ کاری ساختمان ها بدون ملاحظه نکات فنی آن هم بصورت فورس ماژوری اجرا شود ؟ آیا چند ماه بعد از افتتاح رنگ پس زده نشده و نیاز به دوباره کاری نیست ؟
  • چرا سنگ فرش پیاده روهای بیمارستان بدون رعایت نکات فنی و زیرسازی انجام گرفته است ؟آیا در اولین بارندگی شاهد ایجاد گودالهایی در پیاده راه نخواهیم بود ؟
  • چرا بیمارستانی باید افتتاح شود که از بدیهی ترین تجهیزات تخصصی یعنی دستگاه مرکزی اکسیژن ساز محروم باشد ؟تکلیف اکسیژن مورد نیاز بیماران چه می شود ؟!
  • این بیمارستان راه دسترسی ندارد، راه موجود قدیمی و با مشکل مالکیتی روبروست ،تکلیف راه دسترسی این بیمارستان را باید کی روشن کند؟!
  • این بیمارستان فاقد مرکز دفع زباله عفونی و زباله سوز استاندارد است ،چگونه می شود بیمارستانی که باید براساس الگوهای نوین احداث شود از این مهم محروم باشد ؟
  • مهمتر از همه این بیمارستان فاقد امکانات تخصصی و تجهیزات بروز پزشکی براساس برنامه تعذیف شده برای آن است ،آیاپس از افتتاح امکان پذیرش بیماران و درمان و بستری آنان وجود دارد ؟
  • بیمارستانی که از کمترین امکانات حتی در سطح یک درمانگاه شهری محروم باشد چرا باید بخاطر امیال ملوکانه جناب وزیر افتتاح شود ؟
  • آیا فکر نکرده اید با افتتاح غیر واقعی این بیمارستان ،از زمره طرح های نیمه تمام خارج خواهد شد وامکان تزریق اعتبار برای تکمیل آن عملا منتفی خواهد شد.

جناب وزیر! این رفتار شما مصداق توهین بارز به شعور مردم استان ایلام است ،مردمی که سالها در حرمان محرومیت سوخته اند ،زخمی شده اند ،و اینک باید شما با نمک ریختن در زخمشان ،درد ورنجشان را مضاعف کنید ،پس برای احترام به این مردم و کاهش دردهایشان ،لطفا افتتاح را متوقف کنید 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناقد سرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
وقتی وزیرت ایقد بانمکه
امام جمعه استانت ایلگرا
استاندار بیسواد
نمایندگان پخمه
نتیجش همینه داداچ من
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار