امین مرادی:
رییس حوزه هنری کردستان گفت: مردم استان کردستان برای نخستین بار صاحب سینمای روباز در پردیس سینمایی بهمن سنندج خواهند شد.
کد خبر: ۹۸۱۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 28 July 2021
به گزارش تابناک کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان عصر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده نهم مرداد جاری ۹ سالن سینمایی در سه شهرسنندج، سقز و بیجار بهره برداری شده و تعداد سالن‌های سینمایی استان به ۱۴ مورد می‌رسد.

وی افزود: از این تعداد سالن چهار سالن در پردیس سینمایی بهمن سنندج، ۲ سالن در پردیس سینمایی مهر سقز و ۲ سالن در پردیس سینمایی آزادی بیجار بوده و در مجموع ۷۰۰ صندلی به سرانه صندلی سینمایی استان اضافه می‌شود.

رییس حوزه هنری کردستان افزود: با راه اندازی این سالن‌ها تعداد سالن‌های پردیس سینمایی بهمن سنندج به هفت مورد افزایش می‌یابد که یکی از این سالن‌ها سینما روباز با سرانه ۴۲ صندلی است.

وی اظهار داشت: سینما روباز نخستین سینمای روباز غرب کشور است که در پشت بام‌پردیس سینمایی بهمن سنندج ایجاد شده و کل فضای آن با یک فضای سینمایی مطابقت می‌کند.

مرادی افزود: این مکان به گونه‌ای طراحی شده که در طول روز می‌توان از فضای آن برای برنامه زنده از جمله شب شعر و موسیقی و در شب نیز برای دیدن فیلم از آن بهره برد ضمن اینکه این مکان کافی شاپ نیز دارد.

وی اضافه کرد: سه سالن دیگر شامل سالن سینمای کودک، فیلم خارجی و سالن با قابلیت برگزاری تئاتر و استودیو صدا و دوبله مهر از دیگر امکاناتی است که به مجموعه پردیس سینمایی بهمن سنندج افزوده شده است.

رییس حوزه هنری کردستان در ادامه گفت: شهرستان سقز با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی به عنوان دومین شهر بزرگ کردستان نیاز به سالن سینما داشت و تلاش شد تا ساخت پردیس سینما مهر سقز به عنوان مطالبه جدی مردم و هنرمندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

وی افزود:کلنگ‌زنی سینما سقز در دهه فجر ۱۳۹۸ با حضور استاندار کردستان انجام شد و علیرغم شیوع کرونا و محدودیت‌های مالی این سینما احداث شد و نهم مرداد به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرادی گفت: در سینما سقز امکان برگزاری کنسرت و جشنواره وجود دارد و در کنار سالن‌های سینمایی، کافه کتاب و گالری مانا به عنوان گالری استاندارد نیز افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با این پروژه‌ها ۲ سالن به سینما آزادی بیجار نیز افزوده شده و این سینما در قالب یک پردیس سینمایی با امکان اکران همزمان چندین فیلم و قابلیت اکران سینمای کودک در کنار یک گالری استاندارد خدمت رسانی به مردم بیجار را آغاز می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار