رئیس پلیس فتا استان البرز از شناسایی و دستگیری سارقان اینترنتی که موفق شده بودند به روش اسکیمر بیش از 1 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کنند، خبر داد.
کد خبر: ۹۸۱۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳ 28 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز در خصوص جزئیات این خبر گفت: با وصول پرونده‌های متعددی مبنی بر اینکه از حساب بانکی شهروندان برداشت‌های غیر‌مجازی صورت گرفته است، موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که شاکیان این پرونده جهت خرید به یک فلافل فروشی در یکی از مناطق مرکزی استان تهران مراجعه کرده بودند و مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با اقدامات فني و پليسي صورت گرفته مخفيگاه یکی از متهمین در ساختمانی نيمه کاره در منطقه نياوران تهران شناسايي شد که نامبرده به محض اطلاع از حضور مامورين متواري گرديد ولي پس از گذشت چند ساعت در حاليکه قصد فرار به یکی از شهرستان های غربی کشور را داشت درحوالی ميدان آزادي تهران دستگیر و اعضای دیگر باند که در دکه فلافل فروشي  مشغول به کار بودند در یک عملیات پیچیده  در دام پلیس گرفتار شدند.

سرهنگ جلیلیان بیان داشت: با انتقال متهمین به پلیس فتا، اعضای این  باند به کپی از 20 کارت بانکی در پوشش دکه فلافل فروشی  و کلاهبرداری یک میلیارد ریالی اعتراف  کردند و به منظور پیگیری سیر مراحل قانونی پرونده شان تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) به عنوان پل ارتباطی با هموطنان است، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی می‌توانند از این طریق با پلیس در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار