خرید تضمینی دام عشایر و آزاد شدن صادرات دام زنده از جمله اقدامات در دست انجام برای حمایت از دامداران در این شرایط خشکسالی است که عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از آنها یاد کرد.
کد خبر: ۹۸۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا محمد رشیدی با اشاره به مطرح شدن پیشنهاد خرید تضمینی دام عشایر و آزاد کردن صادرات دام زنده از سوی مجلس برای حمایت از دامداران، گفت: هم اکنون طرح خرید تضمینی دام در دولت تصویب شده و بودجه آن هم تخصیص پیدا کرده و کار خرید تضمینی دام در تعدادی از استانهای کشور آغاز شده و در بقیه استان ها هم در دست انجام است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی وزیر جهاد کشاورزی مصوبه خرید تضمینی دام عشایر با پیشنهاد مجلس به قیمت هر کیلو ۴۵۰ هزارریال از هیئت وزیران اخذ شده است. بر اساس این مصوبه همچنین به ازای خرید هر کیلوگرم دام، معادل سه کیلوگرم جو وارداتی با قیمت مصوب از محل ذخائر راهبردی کشور به اتحادیه تعاونی‌های عشایری جهت تامین خوراک دام عشایر تحویل می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی  افزود: شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان مباشر خرید تضمینی دام عشایر تعیین شده و سازمان امور عشایر ایران نیز موظف شده نسبت به تعیین تعداد و ترکیب دام قابل خریداری در مناطق عشایری با اولویت شرایط خشکسالی و اعلام آن به مباشر خرید اقدام کند.

وی در ادامه اشاره ای هم به آزاد شدن صادرات دام زنده داشت و گفت  با پیگیری های انجام شده صادرات دام زنده آزاد شده که این اقدام می تواند نقش مهمی در حمایت از دامداران و جلوگیری از نابودی سرمایه‌های آنها داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشکسالی امسال مشکلات زیادی را پیش روی دامداران قرار داده، گفت: شرایط بگونه ای است که دامداران دام های مولد که سرمایه هایشان هستند را راهی کشتارگاه ها می کنند، لذا باید برای جلوگیری از نابودی سرمایه‌ دامداران چاره‌ای اندیشیده می شد که امیدواریم با انجام اقدامات حمایتی در دست اجرا شاهد بهبود اوضاع دامداران باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار