سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد موارد بستری گفت: این شهرستان از نظر رنگ بندی در حالت قرمز پرخطر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۸۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حشمت رضایی روز چهارشنبه در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا، افزود: همه ما در مقابل سلامت مردم، مسوول هستیم و باید علل ایجاد این شرایط ریشه یابی شده و هر چه سریعتر اقدام عملیاتی برای مقابله،  کنترل و مدیریت این وضعیت انجام شود.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم در این شرایط اظهار کرد: نیروی انتظامی و راهور تمام ترددها و بی توجهی مراکز تجمعی را رصد کرده و با آن برخورد قانونی کنند.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب با اشاره به اینکه میانگین تست مثبت روزانه در شهرستان به مرز ۲۰ نفر رسیده است، ادامه داد: هم اکنون ۲۴ نفر در بیمارستان الزهرا (س) و ۱۰ نفر در بیمارستان های استان کرمانشاه بستری بوده و تحت مراقبت قرار دارند که این آمار نگران کننده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب هم با اشاره به اینکه افزایش موارد مثبت و بستری و همچنین قدرت انتقال ویروس دلتا لزوم مراقبت کامل بهداشتی را می طلبد، هشدار داد چنانچه سهل انگاری شود این روند تشدید و شهرستان با فاجعه روبرو خواهد شد.

دکتر فریدون نوری از مردم خواست با  توجه به خستگی کادر درمان، همراهی بیشتری با رعایت پروتکل های بهداشتی و پرهیز از برگزاری مراسم و حضور در اجتماعات را داشته باشند.

او اضافه کرد: با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، تاکنون هشت هزار و ۶۹۷ نفر در این شهرستان نوبت اول واکسن و ۲ هزار و ۹۱۹ نفر نیز نوبت دوم واکسن کرونا را زده‌اند که معادل ۱۹.۳ درصد جمعیت گروه هدف است.

نوری با بیان اینکه با وجود شرایط قرمز شهرستان بسیاری از شهروندان همچنان به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها کم توجه هستند،  گفت: از ابتدای شروع اپیدمی در این شهرستان از ۱۱ هزار و ۴۹۸ نمونه اخذ شده، تست ۲ هزار و ۸۵۵ نفر مثبت بود و ۸۳ نفر نیز فوتی بر اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ داشته‌ایم.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار