امام‌ جمعه ایلام؛
امام‌ جمعه ایلام گفت: حضور حداکثری مردم در نماز جمعه یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده در برابر دشمن است که باید جزو سبک زندگی فرهنگی مردم قرار گیرد.
کد خبر: ۹۸۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 28 July 2021

زیرساخت مبارزه با تهاجم فرهنگی در نماز جمعه تحقق پیدا می‌کند

 

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام الله نور کریمی تبار بیان داشت: باید تلاش شود فرهنگ غدیر در جامعه ترویج شود، وزن عید غدیر همتراز عاشورا و اربعین حسینی است و باید به گونه‌ای فرهنگ سازی شود که شیعه را با عید غدیر بشناسند.

وی ادامه داد:حضور حداکثری مردم در نماز جمعه یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارنده در برابر دشمن است که باید جزو سبک زندگی فرهنگی مردم قرار گیرد.

 

حجت السلام  کریمی تبارافزود: اصحاب رسانه نقش بی بدیلی در سطح جامعه دارند و همانند دیده بان آگاهی هستند که در افق بلندی قرار رگفته و دور دست ها را رصد می کنند، خطراتی که جامعه را تهدید می کند را آگاهی داده و هشدار می دهند و این نقش، بسیار در سطح جامعه تاثیرگذار است

 

وی با تقدیر از همه تلاشگران عرصه ترویج فرهنگ نماز جمعه به ویژه اصحاب رسانه، یادآور شد: یکی از خلاءهای که در سطح جامعه داریم بحث عید غدیر است که در جامعه و جهان تشیع ناشناخته مانده است، باید تلاش شود فرهنگ غدیر در جامعه ترویج شود، وزن عید غدیر همتراز عاشورا و اربعین حسینی است و باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که شیعه را با عید غدیر بشناسند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: اگر  عید غدیر در جامعه به فراموشی سپرده نمی شد،  امامت و ولایت در مدار اصلی و جایگاه خود قرار می گرفت، خداوند متعال بعد از ۲۳ سال، به پامیر اکرم(ص) فرمودند که آنچه نازل شده است را ایلاغ کن، بحث مانا سازی و پاسداری از دین اهمیت زیادی دارد که این امر بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) با امامت و ولایت در سطح جامعه تداوم پیدا می کند،  لذا از جانب خداوند امامان معصوم(ع) برای پاسداری از دین خدا انتخاب شدند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: امید است ما به عنوان شیعیان اهل بیت(ع) برای نشر عید غدیر باید تلاش کنیم و‌  پاسدار ارزش های دینی و بحث امامت و ولایت در جهان باشیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه جزو نهادهایی است که مورد کم توجهی در جامعه قرار گرفته است و با آنچه که در قرآن کریم به آن اشاره شده است فاصله زیادی داریم، افزود:  خداوند در قرآن کریم می فرماید که در هنگام نماز، به سوی ذکر خدا بشتابید که  اشاره به اهمیت نماز جمعه دارد و باید برای آن باید وقت گذاشت، روز جمعه روزی است که برای معرفت افزایی دینی مورد توجه قرار گرفته است و سرامد کارهای این روز، نماز جمعه است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: اگر فرهنگ اقامه نماز جمعه در جامعه پیاده شود، منفعت آن برای دنیا و آخرت انسان و جامعه خواهد بود، نماز جمعه تحلیل حاکمیت امامت و ولایت امامت معصوم در جامعه است، نماز جمعه، عبادتی است که بُعد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی،  پایگاه تقوا و بصیرت و رابطه با خلق با خدا و مردم با همدیگر است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نماز جمعه زیرساخت ارتباط آگاهانه با خداوند متعال است، ابراز کرد: زیرساخت مبارزه با تهاجم فرهنگی در نماز جمعه تحقق پیدا می‌کند و متناسب با مسائل روز در نماز جمعه تبیین می شود، کادر سازی نیروی متعهد و امانت دار نظام جمهوری اسلامی در بستر نماز جمعه تحقق پیدا می کند.

 

وی یادآور شد:  نماز جمعه محور وحدت جامعه است و افراد با سلیقه های مختلف و در مسولیت های مختلف در برابر خداوند متعال در صفوف به هم پیوسته قرار می گیرند و هدف مشترک  ارتباط با خدا و پاسداری از ارزش های دینی دارند و در برابر تهدید دشمن، منسجم می شوند، حضور  حداکثری مردم در نماز جمعه  یکی از مهم ترین عوامل بازدارنده در برابر دشمن است، حضور در نماز جمعه باید جزو سبک زندگی فرهنگی اقشار مختلف مردم تبدیل شود، حضور در سنگر مقدس نماز جمعه موجب مصونیت در برابر آسیب های اجتماعی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، خاطرنشان کرد: پنجم مرداد بهانه ای برای فرهنگ سازی نماز جمعه است، حضور باید برای بالا رفتن معرفت دینی، حفظ انسجام و وحدت و مقابله با دشمن و کسب توشه برای آخرت در  سنگر نماز جمعه حضور پیدا کنیم و انتظار می رود اصحاب رسانه به اهمبت نماز جمعه بپردازند  که مردم حضور بیشتری در نماز جمعه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار