امام جمعه کرج با تاکید براینکه دشمنان اسلام برای خانواده‌ها نقشه‌هایی طراحی می‌کنند تا جوامع اسلامی را از بین ببرند، گفت: انسان‌های خلاق و مقید در خانواده رشد می‌کنند و خانواده محل رحمت و رافت است.
کد خبر: ۹۸۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳ 31 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع اعضای هیات دولت دوازدهم اظهارکرد: نباید به آمریکا اعتماد کرد و دولت جدید ایران نیز اعلام داشته که اعتمادی به آمریکا ندارد.

وی با اشاره به اینکه همه مسئولان کشور باید به بیانات راهگشای مقام معظم رهبری در خصوص دولت آمریکا و عهد شکنان توجه کنند تا در دام نقشه طراحی شده دشمن قرار نگیرند، افزود: خطر جدی نفوذ و لزوم اتخاذ مواضع در مقابل دشمن باید اولویتت اول مسئولان قرار گیرد و در مواضع انقلابی باید صراحت داشت؛ حضرت امام خمینی(ره) مواضع انقلابی را بدون ترس بیان کردند.

وی در ادامه به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: در این ماه مبارک واقعه مهم غدیرخم و ولایت حضرت امام علی(ع) و ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در تاریخ اسلام ثبت شده که هر یک از این رویدادها در جای خود باید مورد بحث و بررسی کامل قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: حضرت امیرالمومنین علی(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند که شما را بینایی داده‌اند؛ اگر از بینایی به خوبی استفاده کنید و شما را راهنمایی کرده‌اند، اگر هدایت‌پذیر باشید، وسیله شنوایی داده‌اند اگر گوش فرا دهید، یعنی همه مقدمات در اختیار انسان قرار گرفته است.

امام جمعه کرج به ۲۴ ذی‌الحجه سالروز واقعه مهم و اثرگذار مباهله اشاره کرد و گفت: این رویداد تاریخی از نظر ارزشی در حد غدیرخم برای اثبات حقانیت اسلام و شیعه است که مهجور مانده و باید بر روی آن کار شود.

حسینی همدانی افزود: از این واقعه عظیم تاریخی باید برای اثبات ولایت هرچقدر استفاده کنیم اثر گذارتر خواهد بود؛ آِیه مباهله نیز بر همین اصل تاکید دارد که جای شبهه باقی نمی‌گذارد و توصیه می‌شود مردم به کتب معتبر تفسیر و آِیه مبارک ۶۱ آل عمران رجوع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهارکرد: روز مباهله پیام دارد، هرگونه حرکت پیامبر اسلام(ص) برای ما انسان‌ها حامل پیام الهی است که باید به اعتقادات و حرکت در راه حق راسخ و ثابت قدم باشیم و در مقابل دشمن با اقتدار عمل کنیم و ما استواری در مقابل آمریکا و صهیونیست را از مباهله آموخته‌ایم و در مقابل زورگویان کوتاه نخواهیم آمد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش به موضوع خانواده اشاره کرد و افزود: خانواده از بدو خلقت تا امروز مورد توجه است، انسان‌های خلاق و مقید در خانواده رشد می‌کنند و خانواده محل رحمت و رافت است. اگر مسیر غلط باشد، شخصیت به فنا می‌رود و انحطاط اجتماعی از انحطاط خانواده نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام برای خانواده‌ها نقشه‌هایی طراحی می‌کنند تا جوامع اسلامی را از بین ببرند در حالی که اسلام برای برای هرکدام از ارکان خانواده وظایفی تعریف کرده و هر کدام از اعضای خانواده نقش مهمی برعهده دارد.

حسینی همدانی همچنین به رویداد تاریخی ۱۱ مرداد، سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری در سال ۱۲۸۸ اشاره کرد و گفت: مطالعه تاریخ مشروطه پراز عبرت و درس است. شیخ فضل‌الله نوری به جرم دیکتاتوری در مقابل مردم اعدام شد و خواص و مردم زمان سکوت کردند که به دنبال آن استبداد درجامعه شکل گرفت.

وی تاکید کرد: شیخ فضل‌الله نوری یک تنه در برابر انحراف ایستاد و به شهادت رسید و امروز باید در برابر ترفندهای دشمنان دین و اسلام آگاه و هوشیار بود و از این عالم بزرگوار درس ایستادگی گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار