صحت برگزاری انتخابات و نتیجه نهایی انتخابات شورای شهرقدس در حالی توسط هیات مرکزی نظارت با تغییر ۲ عضو اصلی و علی‌البدل شمارش اولیه اعلام شد که مطالبه داوطلبان و مردم ارائه شفاف جزئیات بازشماری صندوق‌ها و آرا داوطلبان از سوی فرمانداری است.
کد خبر: ۹۸۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱ 31 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، پس از برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه در کنار متن انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای شهر نیز حواشی‌ای را در پی داشت.

پس از اعلام نتایج اولیه، اعتراضاتی از سوی داوطلبان به نتایج انتخابات انجام شد که منجر به آغاز فرآیند بازشماری برخی صندوق‌ها توسط هیات‌های اجرایی و نظارت شد.

پس از آن اولین مرحله بازشماری ۱۰ درصد صندوق‌ها توسط هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان قدس، بازشماری ۴۰ درصد دیگر از صندوق‌های مورد اعتراض با حضور نمایندگان هیات مرکزی نظارت و هیات عالی نظارت استان تهران انجام گرفت.

ششم تیرماه بود که استانداری تهران صحت برگزاری انتخابات شوراها در شهرقدس را اعلام کرد که این بار لیست منتخب دستخوش تغییر و ۲ تن از اعضای علی‌البدل پس از بازشماری صندوق‌ها در مرحله دوم وارد لیست نفرات منتخب شدند.

نکته مهم آن بود در بازشماری صندوق‌های مربوطه، آرا ۲۰ نفر اول و نفرات منتخب دستخوش تغییرات زیادی شد و به طوری دو عضو علی‌البدل وارد شده به لیست منتخب به ترتیب با حدود ۴۰۰ و ۳۰۰ رای وارد جدول منتخبین شده و دو عضو دیگر با کاهش حدود ۱۰۰ و ۲۰۰ رایی از لیست نهایی خارج شدند.

حال پس از تایید صحت برگزاری انتخابات توسط هیات مرکزی نظارت پس از زمزمه‌های ابطال انتخابات شورا مانند چند شهر استان تهران، سوال اینجاست که چرا علی‌رغم مطالبات مکرر تمامی صندوق‌های انتخابات شورای شهرقدس و آرا تمامی داوطلبان مورد بازشماری صورت نپذیرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار