شهردار کرمان گفت: نزدیک به ۶۰ بوستان محله‌ای در این دوره از مدیریت شهری در کرمان احداث و افتتاح شده و ۲۰ بوستان محله‌ای دیگر نیز طی سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۸۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳ 31 July 2021

سیدمهران عالم‌زاده روز شنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از بوستان مهر، به ضرورت توجه به محله‌های شهر کرمان در این دوره از مدیریت شهری و توزیع عادلانه امکانات در نقاط مختلف شهر کرمان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه امکاناتی مانند فضاهای سبز و مکان‌های تفریحی، ارتقای ساختار اجتماعی و فرهنگی در محله‌ها نیز مدنظر قرار گرفته است، اظهار داشت: یکی از رویکردهای این دوره از مدیریت شهرداری و شورای پنجم، توجه به موضوع بازآفرینیِ محله‌های کم‌برخوردار شهر بوده است.

شهردار کرمان همچنین توسعه شبکه آب خام برای آبیاری فضای سبز به‌منظور حذف آبیاری با آب آشامیدنی را از جمله اقدامات مهم این دوره از مدیریت شهری اعلام کرد و گفت: بوستان مهر نیز به شبکه آب خام متصل شده است.

بوستان مهر کرمان افتتاح شد

عالم‌زاده تصریح کرد: بهره‌برداری از بوستان مهر در محل بزرگراه آیت‌الله خامنه‌ای ورودی شهرک صفاییه طی پنجاه‌وهشتمین هفته از پویش افتتاح شهرداری، با شعار 'هر هفته یک افتتاح' افتتاح شد.

شهردار منطقه یک شهر کرمان نیز در این آیین، ساخت بوستان مهر را در ۲ فاز و مساحت آن را چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع اعلام کرد و گفت: در قسمت شمالی این‌ بوستان، امکاناتی از جمله مبلمان پارکی، فضای سبز، ست بازی کودکان، ست تندرستی، میز شطرنج، فوتبال‌دستی، میز پینگ‌پنگ و آب‌نما اجرا شده است.

محمدرضا نخعی، با بیان اینکه بوستان مهر همچنین به منظور تسهیل تردد افراد نابینا و دارای معلولیت، مناسب‌سازی شده است، افزود: علاوه بر خط ویژه نابینایان، ورودی این بوستان برای افراد دارای معلولیت نیز مناسب‌سازی شده است.

وی از اختصاص یک زمین ورزشی چندمنظوره در ضلع جنوبی بوستان مهر خبر داد و با اشاره به قرار گرفتن این بوستان در مسیر تردد مسافران به خصوص زائران مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی عنوان کرد: این بوستان همچنین می‌تواند مکان خوبی برای استراحت و توقف کوتاه مسافران باشد.

وی با بیان اینکه افزایش سرانه فضاهای سبز به‌طور خاص در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار دارد، از ویژگی‌های خاص و منحصربه‌فرد این بوستان، اتصال آن به شبکه آب خام ذکر و خاطرنشان کرد: در این خصوص برای آبیاری فضای سبز با مشکل خاصی مواجه نخواهیم بود.

شهردار منطقه یک کرمان با بیان اینکه پروژه‌های سال ۹۹ منطقه یک شهری به پایان رسیده و پروژه‌های سال ۱۴۰۰ در دست اقدام است، گفت: بوستان مهر نخستین بوستان سال جدید است که امروز به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از ساخت بوستان تخصصی کودک با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد و خاطرنشان کرد: در خصوص فراهم آوردن تجهیزات، امکانات و ارایه خدمات لازم در این پارک با پیمانکار قرارداد منعقد شده است.

نخعی با اشاره به بهره‌برداری از این بوستان در اواسط مهرماه سال‌جاری، از افتتاح‌ باغ‌راه در ضلع شمالی بزرگراه «امام رضا(ع)» تا چندماه آینده نیز خبر داد.

این آیین امروز (شنبه) با حضور رییس و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اهالی شهرک «صفاییه» برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار