امام جمعه لواسانات با انتقاد از مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفاظت از سد لتیان، تاکید کرد: حریم کیفی ۱۵۰ متری برای رودخانه جاجرود مصوبه‌ای ناکارآمد و غیر منطقی‌ست که باید ملغی شود؛ البته با پیگیری‌های صورت گرفته، مسئولان شورای امنیت نیز این مساله را پذیرفتند.
کد خبر: ۹۸۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 31 July 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری نماز جمعه لواسانات، حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" در جمع منتخبان شوراهای روستایی بخش که به همت این ستاد در روستای لواسان بزرگ برگزار شد، ضمن تبریک به حضار برای توفیق خدمت مردم اظهار داشت: شما نمایندگان مردم هستید تا خدمتگزارشان باشید؛ آن‌ها شما را انتخاب می‌کنند تا برای حل مشکلات و مسائل روستا گروهی کار کنید و روستا را آباد و احیا کنید.

وی افزود: اگر شما در کارتان موفق شوید با دست پر به محضر خداوند وارد می‌شوید و اگر کم‌کاری کنید، گرفتار خواهید شد. شما منتخبان مردم هستید تا بار مردم را به دوش بکشید و پس از چهار سال امانت‌داری، مسئولیت را به نفر بعدی تحویل دهید.

امام جمعه لواسان با اشاره به معیارهای مسئول شایسته در فرمایشات مقام عظمی ولایت، خاطرنشان کرد: ایمان و تدین، شاخص اول و زیربنایی است. اگر فردی که فاقد این معیار باشد در جمهوری اسلامی مسئول شود، غاصب است.

وی تاکید کرد: مسئول این نظام باید مومن باشد و در وجودش ذره‌ای فساد و تکبر وجود نداشته باشد.

لواسانی بیان داشت: شاخص دیگر انقلابی بودن و وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام است به طوری‌که قلبش برای ارزش‌های انقلاب بتپد. مسئولان بایستی مردمی باشند و در تمام امور مردم را مشارکت دهند، شفاف و واضح تصمیمات خود را اعلام و از مردم کمک بخواهند.

وی گفت: شاخص سوم توانمندی است؛ مسئولی که برای کار انتخاب می‌شود باید قدرت و توانایی کار داشته باشد.

امام جمعه لواسان خطاب به شوراهای روستایی برای انتخاب دهیار مناسب تاکید کرد: توجه داشته باشید دهیارتان معیارهای مذکور را با روحیه‌ای ضدفساد، عدالت‌طلب و تحول‌گرا داشته باشد؛ فردی که بر سرکار می‌آید باید روستا را تعالی دهد و رها نکند.

وی ادامه داد: مردم را در صحنه مشارکت دهید. در اجرا از ظرفیت روستای خود و سپس از همسایگانتان استفاده کنید. همچنین اجازه دهید خود مردم بر کار شورا و دهیار نظارت کنند؛ این‌گونه است که می‌توانید شورای موفقی باشید.

لواسانی خطاب به شوراها با تاکید بر آن‌که ارتباط خود را با مساجد و مقام روحانیت تقویت کنند، گفت: خانه‌های عالم را تعمیر و اگر وجود ندارد تاسیس کنید چرا که بایستی در هر روستا روحانی مقیم داشته باشیم و روحانیون باید در وسط میدان کار کنند.

امام جمعه لواسان افزود: همچنین از روحانیت به ویژه علما و فضلای محلی که در قم یا تهران هستتد دعوت کنید تا در مراسماتتان حضور داشته و به بیان مطالب پندآموز و نصیحت بپردازند.

وی با توصیه سعه صدر به حضار در برابر تندی برخی افراد، خاطرنشان کرد: منتخبان شورا باید با تواضع ارتباط خوبی با معتمدان، هیات امنا‌ها و همچنین رقبای خود که در انتخابات رای نیاوردند، داشته باشند و با آن‌ها رفاقت کنند تا موفق شوند.

امام جمعه لواسان ابراز داشت: اگر فقط خدا را در کارها نظر بگیریم، شک نکنید امام زمان (عج) کمکمان خواهند کرد و اگر خدایی نکرده کارهایمان قیام لله نباشد، زمین می‌خوریم.

وی با توجه به اینکه در آستانه آغاز به کار دولت سیزدهم قرار داریم، بیان داشت: ما توقع معجزه از دولت نداریم اما انتظار تلاش موفقانه در راستای حل مشکلات مردم را داریم.

لواسانی یادآور شد: امام راحل فرمودند "کار مردم را به کارمند دولت نسپارید." سخن درستی است که باید به آن عمل کنیم چرا که تجربه نشان داده است امکان دارد کارشناسی در یک کار با تبعیض و میل خود اقدام کند و مردم گرفتار شوند.

وی تاکید کرد: قرار است در دولت جدید همه باهم کار کنیم. از شوراها نیز انتظار تلاش موفقانه می‌رود که تعبیر رهبری حکیم است؛ شما مشکلات را می‌شناسید و در بسیاری موارد راه‌حل را هم می‌دانید. سعی ما بر آن خواهد بود در این چهار سال پیش‌رو بسیاری از مشکلات را مرتفع کنیم که البته هرچند سخت اما ممکن است.

براساس این گزارش، منتخبان مردم نیز نسبت به محدودیت‌های مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای سد لتیان از جمله موانع ساخت و ساز و درجاسازی منازل روستایی و عدم همکاری ادارات دولتی گلایه داشتند.

انتقاد امام جمعه لواسان از حریم کیفی ۱۵۰ متری رودخانه جاجرود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار