به بهانه ۹ مرداد روز ملی جنگلبان.
جنگلبانان، نیرو‌های پر تلاش عرصه‌های منابع طبیعی، قشری که گرما و سرما وتعطیلات نمی‌شناسند و شب و روز برایشان معنا ندارد و با عشق وعلاقه و بدون چشم‌داشت به مأموریت خود یعنی حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع همچنان ادامه می‌دهند، فقط بخاطر مردم میهن اسلامی مان.
کد خبر: ۹۸۲۴۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰ 31 July 2021
 جنگلبانان، نیرو‌های پر تلاش عرصه‌های منابع طبیعی، قشری که گرما و سرما وتعطیلات نمی‌شناسند و شب و روز برایشان معنا ندارد و با عشق وعلاقه و بدون چشم‌داشت به مأموریت خود یعنی حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع همچنان ادامه می‌دهند، فقط بخاطر مردم میهن اسلامی مان.

به‌گزارش تابناک همدان، به نقل از ایسنا، تلاشگران خستگی‌ناپذیری که در طول خدمت هیچگاه به حق حقوق واقعی خود دست نیافته‌اند با کمترین امکانات، تجهیزات، سختی و مشقات فراوان به حفاظت از جنگل‌ها می‌پردازند و خطرات را به‌جان می‌خرد تا جنگل این شاهکار حلقت وگنجینه طبیعی ارزشمند از آسیب آزمندان برای من و شما در امان بماند.

اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و معطوف کردن اذهان عمومی به مقام وجایگاه و سختی شغل جنگلبانان امروز یکی از مطالبات و درخواست‌های اساسی دوستداران واقعی طبیعت است تا با افزایش آگاهی مردم به داشتن طبیعتی سالم، هر فرد ایرانی «با شعارمن هم جنگلبانم» باشد.

بر اساس آمار واطلاعات موجود درحال حاضر حدود ۵۳۰۰ جنگلبان برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و انفال درحال انجام وظیفه هستند و تاکنون در همین رابطه ۱۰ نفر نیروی مردمی و ۲۱ نفر نیروی سازمانی منابع طبیعی برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع جان شیرین خود را در این راه از دست داده‌اند.

به‌راستی، آیا قلم می‌تواند صدای گمنامان منابع طبیعی را که تنها به جرم مدافع حریم طبیعت بودن و حفاظت از جنگل‌ها جان خود را از دست می‌دهند به گوش مسئولین این مرز و بوم ومردم برساند؟! نمی‌دانم شاید نه؟ و شاید وقتی دیگر..

بیش از ۸۰ درصد از عرصه کشور زیر پوشش عرصه‌های منابع طبیعی قراردارد که جزء ارزشمندترین سرمایه‌های کشور محسوب شده و به‌عنوان بستر توسعه پایدار قلمداد می‌شوند و با توجه به اهمیت بسیار بالای زیست محیطی منابع طبیعی، حفاظت از این موهبت‌های الهی وظیفه خطیر نیرو‌های جنگلبانان است.

از آنجایی که جنگلبانان این قشر پرتلاش و زحمتکش در خط مقدم پاسداری از میراث طبیعی کشور هستند و با فداکاری و ایثارگری‌های خود در راه حفاظت و صیانت از انفال از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند و به دنبال این فداکاری‌ها امروز عنوان پر افتخار مدافعان حریم طبیعت را یدک می‌کشند، اما واقعیت اینست که حق مطلب در مورد این عزیزان به شایستگی ادا نشده و جایگاه و نقش جنگلبانان به درستی برای اذهان عمومی در جامعه بیان نشده است.

با هدف تبیین این جایگاه و معرفی و افزایش آگاهی نسبت به فعالیت‌های این عزیران پر تلاش سرزمین پهناور ایران اسلامی هرسال در مرداد ماه روز ملی گرامیداشت جنگلبان برگزار می‌شود.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر جنگلبان و با آرزوی سلامتی برای جانبازان محافظ منابع طبیعی، از آفریدگار طبیعت برای همکاران سخت‌کوش و محافظان منابع طبیعی در سراسر کشور که در کسوت جنگلبانی و محافظ منابع طبیعی مشغول انجام وظایف خود هستند توفیق روز افزون همراه سلامتی و تندرستی خواستاریم و امید آن داریم که با افزایش آگاهی مردم ایرانی سرسبز و آباد داشته باشیم و "هرفرد ایرانی خود یک جنگلبان" باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار