اقتصاد و اشتغال یکی از مولفه های مهم در دنیای امروز است. کشورها برای داشتن اقتصاد که بهترین بهروه وری با کمترین آسیب را به همراه داشته باشد به سمت صنایع سبز گام برداشته اند.
کد خبر: ۹۸۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲ 31 July 2021

یکی از بازارهای پر رونق این روزها که کشورهای پیشرفته به سرعت به سمت آن در حال حرکت هستند بازار رمز ارزها و ارزهای دیجیتال است که از آن تحت عنوان صنایع سبز هم یاد می شود صنعتی که می تواند عاملی برای رشد و توسعه اقتصاد استان و کشور باشد.

اما برای کشور ما نیز رمز ارزها دارای جوانب مثبت زیادی است که یکی از آنها توانایی دور زدن تحریم های اقتصادی است باید پذیرفت که یکی از بهترین راهکارهای دور زدن تحریم ها، بها دادن به صنعت رمز ارز و استخراج ارزهای دیجیتال است و این خود به ارتقای اقتصادی کشور می انجامد.

توسعه شهرک های صنعتی مرتبط با رمز ارز مانند شهرک استخراج شهرک رمز ارز شهرستان فریدن گامی موثر در توسعه و شکوفایی دیگر صنایع و بهبود وضعیت اشتغال خواهد داشت که به گفته مسوولان امر به درآمدزایی هرچه بیشتر آن خطه منجر می شود.

یک تحلیلگر و مدرس رمز ارزها می گوید: در بازار رمز ارزها ضرورت دارد دولت به موقع ورود داشته باشد و آموزش برای تمام افرادی که علاقه مند به ورود در این حوزه هستند باید در اولویت قرار داده شود.

آترین علویان عنوان کرد: با ورود اینترنت به زندگی ها جهان وسیع دیگر تبدیل به دهکده جهانی شده است و بازار معاملاتی نیز متناسب با این دهکده باید پیشرفت داشته باشد و استفاده از ارزهای به اصطلاح فیات یا اسکناسی دیگر پاسخگو نیست.

وی تاکید کرد: دولتها باید بپذیرند این صنعت به کشورها ورود داشته و متناسب با آن قانون گذاری داشته باشند.

علویان در ادامه خاطر نشان کرد: زیرساخت های لازم برای توسعه این صنعت در صورتی که به موقع فراهم نشود آسیب های زیادی در پی خواهد داشت پس هر چه سریعتر با آگاهی لازم باید در راستای رشد این صنعت گام برداشت.

این کارشناس ارشد ای تی در مورد اینکه رمز ارزها می توانند بسیاری از محدودیت ها را از میان بردارند اذعان کرد: در شرایط فعلی اگر بخواهیم یک وام با درصد سود بالا دریافت کنیم فرایند طولانی و بروکراسی اداری پیچیده ای باید طی شود این در حالی است که در کمتر از ده دقیقه توسط رمز ارزها می توان وام دریافت کرد که سود بسیار پایینی به آن تعلق می گیرد.

به گفته علویان دولتمردان می توانند در حوزه های مختلف از رمز ارزها استفاده کنند و با بهره گیری از توان علمی متخصصان سواستفاده های احتمالی را به حداقل برسانند.

وی در واکنش به اینکه نگاه نسبت به استخراج رمز ارزها و ماینرها مثبت نیست توضیح داد: بسیاری از رمز ارزها با الگوریتم های بروزتر و قوی تری به وجود آمده اند که در فرایند ماین آن ها نیازی به پردازنده های پرهزینه با مصرف برق بالا نمی باشد.

عضو رسمی انجمن بلاکچین ایران نیز در مورد فرایند ایجاد رمز ارزها گفت: رمز ارز‌ها از پروتکل های رمزگرافیکی و یا کد‌های فوق‌العاده پیچیده برای رمز‌گذاری دیتاهای حساس و انتقال آن‌ها استفاده می‌کنند تا معاملات امنی را فراهم کنند. توسعه‌دهندگان رمز‌ ارزها این پروتکل‌‌ها را بر پایه اصول پیچیده ریاضیات و مهندسی کامپیوتر بنا کرده‌اند که آن‌ها را غیرقابل نفوذ می‌کند. این پروتکل‌ها همچنین هویت افراد استفاده کننده از رمز‌ ارز‌ها را مخفی نگه می‌دارد و ردیابی و پیدا کردن آن‌ها را برای هر کسی و هر دولتی دشوار می‌کند.

حمیدرضا آقایی اضافه کرد: رمز ارزها همچنین برای کنترل شدن غیر متمرکز خود شناخته می‌شوند. این به آن معناست که تمام فعالیت‌ها و ارزش‌های این بازار توسط همان کد‌های پیچیده کنترل و ارزیابی می‌شوند و بانک‌ها و یا مقامات دولت ها کنترلی روی آن‌ها ندارند. ارزهای دیجیتال امکان معامله شدن توسط ارزهای واقعی را نیز دارا می‌باشند و شما می‌توانید در بعضی از مارکت های خاص و صرافی های شناخته شده ارز‌های دیجیتال خود را با دلار، پوند، یورو و غیره جایگزین کنید.

وی در مورد تاثیر رمزارزها بر اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم توضیح داد: ارز دیجیتال بر پایه فناوری اطلاعات و بدون وابستگی به بانک ها و دولت ها در دنیای واقعی هستند که به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی نام برده می شوند که پس از مطالعه تاریخچه ارز دیجیتال و روند رو به رشد و استفاده همگانی از آن می شود به عنوان یکی از فناوری های مهم نام برد.

آقایی تصریح کرد: باید پذیرفت که انقلابی در حوزه ی تبادلات اقتصادی شکلگرفته است که باعث می شود ارزهای سنتی محکوم به تغییر باشند.

مسئول کارگروه رمز ارز و بلاکچین اتاق بازرگانی اصفهان افزود: در صورتی که بتوان استخر استخراج بیت کوین را افزایش داد، می توان فرصت های شغلی جدیدی نیز در اقتصاد بوجود آورد.

وی با بیان اینکه مساله‌ی چالش‌برانگیز امنیت همواره یکی از نگران‌کننده‌ترین موضوعاتی بوده که پیشرفت فناوری در طول تاریخ با آن دست و پنجه نرم کرده است گفت: امروزه  استفاده از ارزهای دیجیتال برای اهداف گوناگونی اعم از سرمایه گذاری ، انجام مبادلات تجاری بین المللی و توسعه کسب و کار رشد قابل‌توجهی داشته است و همین امر نگرانی‌هایی را حول مسئله امنیت به وجود آورده است. بنابر این تسریع در قانونگذاری و ایجاد بستر های مناسب و آموزش تنها راه مقابله با سوء استفاده های این حوزه است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار