رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری شخصی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 01 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: مردی میانسال به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد قصد فروش یک عدد باند صوتی در یکی از سایت‌های واسطه‌گر داشتم که مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفتم که رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در بازجویی اولیه عنوان داشت خریدار با ارائه یک رسید بانکی در موبایلش ادعا کرد که وجه به حساب من واریز کرده است و در نهایت کالای مورد نظر را دریافت، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند این مجرم سایبری را شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضائی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی گفت: متهم در بازجویی اولیه ضمن اقرار به جرم خود عنوان داشت از ۴ نفر دیگر به همین شیوه مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌ام.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند، از مردم خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار