مدیرکل گمرکات ایلام:
مدیرکل گمرکات ایلام گفت: در مرز بین المللی مهران بیش از ۲ هزار کارگر و تاجر و راننده در کنار هم مشغول فعالیت هستند.
کد خبر: ۹۸۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 01 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ روح الله غلامی بیان داشت: رونق بازار صادرات کالا و خدمات در مرز بین المللی مهران ظرفیت عظیمی برای کمک به اشتغالزایی و صادرات انواع محصولات و تولیدات در اقصی نقاط کشور به عراق فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: در مرز بین المللی مهران بیش از ۲ هزار کارگر و تاجر و راننده در کنار هم مشغول فعالیت هستند.

غلامی با اشاره به اینکه همچنین روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از شهرهای مختلف برای صادرات به عراق وارد مرز مهران می‌شوند افزود: بر اساس آمارها سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از طریق مرز بین المللی مهران صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکات ایلام تاکید کرد: در چهار ماهه اول سال جاری ۵۹۴ هزار تن کالا از مرز مهران صادر شده که ارزش دلاری این کالاها بیش از ۲۹۱ میلیون دلار است.

وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادر شده از این مرز شامل تره بار، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی، محصولات پتروشیمی، آهن الات است.

مدیر کل گمرکات استان از برخورد با متخلفان و قاچاق کالا خبر داد و یادآور شد: یکی از وظایف گمرک در قانون مبارزه با قاچاق است که در این مورد گمرکات استان فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

غلامی ادامه داد: در سال جاری ۹ پرونده قاچاق در گمرکات استان کشف شده است.

افزایش روند صادرات در مرز مهران به ویژه در مرزهای زمینی کشور انگیزه تولید کنندگان در داخل را برای ساخت کالای باکیفیت ایرانی دو چندان می‌کند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار