عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان
عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان به همراه شرفی معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی وشهرزاد کرد کارشناس پیشگیری از معلولیتهای این معاونت برای انعقاد مجدد تفاهمنامه همکاری در دفتر مدیرکل ثبت احوال استان حضوریافتند.
کد خبر: ۹۸۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 01 August 2021

به تابناک خراسان جنوبی ، دکتر عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان هدف از انعقاد این تفاهمنامه را همکاری دودستگاه در پوشش کامل موالید استان طی اجرای برنامه کشوری غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران عنوان نمود وافزود: اولین بار این همکاری از سال 95شروع شد وبه موجب آن ادارات ثبت احوال دربرخی شهرستانهای استان پس از روئیت کارت غربالگری شنوایی نسبت به صدور شناسنامه موالید اقدام می نمودند که منجر به پوشش صددرصدی موالید دربرنامه غربال شنوایی شد.
وی همچنین گفت اجرای موفقیت آمیز این تفاهمنامه که فقط دراستان خراسان جنوبی اجرامیگردد قطعا یکی از عواملیست که موفقیت و پوشش صد در صدی وکسب رتبه سوم اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان توسط معاونت امورتوسعه پیشگیری بهزیستی استان طی دوسال گذشته درسطح کشور را به دنبال داشته است.
شرفی معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی استان نیز درادامه ضمن تشکر از مدیرکل وکارکنان ثبت احوال استان موارد همکاری این اداره کل بابهیستی جهت پوشش کامل موالید را صدور شناسنامه موالید پس از رویت كارت سلامت شنوايي مراجعین و در صورت عدم ارائه آن ارجاع نوزادان به مراکز غربالگري اعلام شده از سوی بهزیستی استان، همکاری ادارات شهرستانی برای پیگیری کودکان بازمانده از غربال در بستر زایشگاه،ارسال آمار موالید به بهزیستی،نصب راهنمای شبکه ارجاع و پوستر برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در ادارات شهرستانی ثبت احوال وچند مورد دیگر عنوان کرد.
مهر آور مدیرکل ثبت احوال استان نیز دراین جلسه گفت:یکی از مشکلات وچالشهای ما در جمعبندی آمار جمعیتی بحث مهاجرت است که شهروندان به راحتی و کاملا رایگان میتوانند ازطریق جستجوی مطلب در اینترنت به سامانه ثبت آدرس دسترسی ونسبت به ویرایش آدرس محل سکونت خود اقدام نمایند.
وی همچنین از اینکه فرصتی پیش آمده تا مجموعه ثبت احوال بتواند خدمتی خارج از وظایف ذاتی خود به افراد جامعه ارائه نماید ابراز خرسندی کرد.
لازم بذکراست درپایان این مراسم با اهداء هدیه و لوح تقدیری با امضای رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از مدیرکل،معاون ودونفراز کارشناسان ثبت احوال که دراجرای این تفاهمنامه همکاری داشته‌اند تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار