رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان ایلام:
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: تحقیق و پژوهش، پایه و مولفه اصلی پویایی نیروی انتظامی است.
کد خبر: ۹۸۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵ 01 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسین عزیزیان عنوان کرد: توجه به مقوله تحقیق و پژوهش باعث ایجاد تحولات مثبت، روزآمدی و کارآمدی بیشتر سازمانهاست و نیروی انتظامی به دلیل نوع و گستردگی مأموریت‌هایی که برعهده دارد باید در این زمینه پیشتاز باشد.

وی بیان داشت: امروزه همه فعالیت‌های بشری و رشد و توسعه پایدار جوامع وابستگی مستقیم به ضریب امنیت آن جوامع دارد و تحقق ابعاد مختلف این امنیت، منوط به روزآمدی سازمان های تأمین کننده امنیت بوده که نیروی انتظامی یکی از شاخص‌ترین این سازمانها در کشور است.

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه پیشرفت و روزآمدی پلیس در روش، برنامه، سازماندهی،آموزش، تجهیزات و لوازم و... حاصل نتایج تحقیقات و پژوهش هایی است که انجام می‌شود، تأکید کرد: بدون پژوهش دچار رکود و عقب‌ماندگی خواهیم شد بنابراین باید فرهنگ تحقیق در ناجا ترویج و نهادینه شود چراکه این مقوله ، پایه و مولفه اصلی پویایی نیروی انتظامی است.

عزیزیان خاطرنشان کرد: تخصصی بودن مأموریت ها، حساس بودن امور مربوط به نیروی انسانی، پیچیدگی دستیابی به فناوری های نوین و ارتباطات تنگاتنگ با مردم و حاکمیت، ایجاب می‌کند که این نیرو علاوه بر تقویت توان عملیاتی به لحاظ علمی نیز از مأموریت های خود پشتیبانی کند.

وی تحقیق و بررسی‌های علمی در زمینه آسیب ها، تهدیدها، فرصت‌ها، توانایی ها و مباحث راهبردی کلان و خرد، مربوط به مأموریت های امنیتی و برآورد جامعه آینده و طراحی وضعیت مطلوب نیروی انتظامی را از اهداف مهم فعالیت های پژوهشی در ناجا برشمرد.

رئیس دفتر تحقیقات فرماندهی انتظامی استان ایلام ادامه داد: به دلیل موقعیت منحصر به فرد نیروی انتظامی در نظام اداری کشور، بازخورد تحقیق و پژوهش های انجام شده در ناجا در زمینه های مختلف سیاسی،امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... کاملاً ملموس خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار