مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س):
مدیر حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ۱۲ هزار خادم افتخاری در حرم مطهر داریم که نزدیک به ۲ هزار تَن از آن‌ها غیربومی هستند که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به قم سفر نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۸۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 01 August 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علی‌اشرف عبدی در این رابطه افزود: همچنین امکان حضور خادمان دارای بیماری زمینه‌ای و مسن‌ترها فراهم نیست، اما با این وجود بیشتر زحمت حرم مطهر همچنان بر دوش خادمان افتخاری است و این افراد هستند که در مناسبت‌های مختلف برای خدمت به زایران حرم مطهر بانوی کرامت خدمات اصلی را ارایه می‌دهند.

وی ادامه داد: از روزی که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم، مدیریت حرم مطهر و مدیریت بهداشت و درمان آستان مقدس نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به صورت ویژه ورود کرده‌اند و در این راستا نیز ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مورد نیاز تامین و توزیع شده است.

وی همچنین با تبریک ایام دهه امامت و ولایت و ولادت امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: ادارات انتظامات، خدمات زایر، رواق خواهران و خدمات اماکن زیر نظر مدیریت حرم مطهر فعالیت می‌کنند که هر کدام از این ادارات از واحدها و بخش‌های گوناگون تشکیل می‌شوند.

عبدی با بیان اینکه خدمات زایر چهار واحد خدمات اشخاص گمشده، امانتداری، کفشداری، خدمات سالمندان و رفاهی را شامل می‌شود، افزود: رواق خواهران نیز شامل واحد های انتظامات و ارشاد، خدمات، کفشداری، دربانی و حافظان حریم حرم است.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل ‌بیت(ع) بیان کرد: اداره خدمات اماکن دارای زیر مجموعه‌های خدمات رواق، فرش، گل‌، تنظیف و تطهیر است که در این بخش‌ها خادمان مختلف درحال خدمت‌رسانی هستند.

وی گفت: در اداره انتظامات نیز خادمان در صحن‌های امام رضا(ع)، پیامبر اعظم(ص)، جوادالائمه(ع)، صاحب الزمان(عج) و شبستان‌های امام خمینی(ره) و نجمه خاتون(س) و حافظان حریم حرم فعالیت دارند که حفظ نظم و رعایت نکات مورد نیاز برای تشرف به حرم مطهر را دنبال می‌کنند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این حرم مطهر به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار