مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم خبر داد؛
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با بیان اینکه ۴۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره می‌برند، گفت: کسب مهارت از اتلاف هزینه‌ها جلوگیری خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۲۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳ 01 August 2021

به گزارش تابناک قم، محمود تقی پور صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای روی می‌آورند، گفت: قدم برداشتن با کسب مهارت و ایجاد تخصص‌های مختلف، متناسب و هماهنگ با نیازهای جامعه، ارتقای پویایی و شادابی در میان قشر جوان می‌شود و موجب جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی و مالی در کشور خواهد شد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم با تاکید بر اینکه کسب دانش، مهارت و فناوری‌های نوین یکی از مهمترین ارکان توسعه اقتصاد پایدار به شمار می‌رود، ادامه داد: در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شناخت اهداف، مشکلات و چالش‌های پیش رو سبب همکاری تنگاتنگ میان منابع انسانی و مسئولان می‌شود و اشتغال زایی و بهبود بهره وری را در کشور رقم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزش فنی و حرفه‌ای مهمترین بخش پازل مهارت آموزی نظام آموزشی کشور شناخته می‌شود، افزود: تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش‌های مختلف فنی و حرفه‌ای از جمله مهمترین رویکردهای این سازمان است.

تقی پور با بیان اینکه توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دستیابی به توسعه پایدار از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ادامه داد: رشد این محور، توسعه منابع انسانی و کلید آن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم در پایان گفت: نظام آموزش فنی و حرفه‌ای باید با سرمایه گذاری بر نیروی کار، تمام تلاش خود را در جهت نیل به توسعه پایدار به کار بگیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار