برای نخستین بار گل گلایول از مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری برداشت شد.
کد خبر: ۹۸۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 01 August 2021

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: حدود شش هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان بروجن برای اولین بار زیر کشت گل گلایول سفید در هوای آزاد رفته که توانسته است علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار، بخش اعظمی از نیاز بازار چهارمحال و بختیاری و استان‌های مجاور را تأمین کند.

آقای ابراهیمی افزود: طول دوره رشد این گل ۵۰ روز است و میزان مصرف آب پایینی دارد، فصل برداشت آن از اوایل مرداد آغاز می‌شود و حدود یک ماه ادامه دارد.

وی گفت: از تاریخ کاشت پیاز، گلدهی ارقام زودرس حدود ۶۰ تا ۷۵ روز و ارقام دیررس ۱۱۰ تا ۱۲۰ روز طول می‌کشد و عواملی مانند رقم گلایول، اندازه پیاز، شرایط انبارداری، عمق کاشت، تاریخ کاشت و شرایط فصلی در گلدهی گلایول نقش دارند.

مدیرعامل شرکت زرین‌گل زاگرس هم گفت: با کشت گل گلایل در استان چهارمحال و بختیاری در واقع تنوع تولیدات افزایش پیدا کرده است.

حمید گَلَوی‌زاده با اشاره به سرمایه گذاری سه و نیم میلیارد تومان در مزرعه تولید گل گلایول، افزود: در هر هکتار از این مزرعه سه هزار شاخه گل تولید و در مجموع روزانه ۴۰ هزار شاخه گل تولید می‌شود.

وی گفت: از آن‌جا که اختلاف دمای شبانه‌روز در استان زیاد است، گل گلایول، گل‌های شاخه‌بریده و گل‌محمدی مناسب آب و هوای چهارمحال وبختیاری و به‌عنوان گل‌های کم‌آب‌بر برای پرورش هستند.

گلوی زاده خاطرنشان کرد: به ازای تولید هر شاخه‌گل، دو هزار تومان هزینه صرف شده و فروش هر شاخه گل گلایول در بازار بین چهارهزار تا هفت هزار تومان است و این گل ۷۰ درصد بازدهی سرمایه دارد.

مدیرعامل شرکت زرین‌گل زاگرس گفت: محصولات این مزرعه به شهر‌های اصفهان، شیراز و مشهد ارسال و صادرات به کشور‌های خارجی در حال حاضر و با وجود تحریم‌ها تنها به کشور‌های حاشیه خلیج فارس خلاصه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار