طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۸ هزار کودک جهرمی آغاز و تا پایان اسفندماه امسال ادامه دارد.
کد خبر: ۹۸۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰ 01 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مسئول واحد پیشگیری از معلولیت اداره بهزیستی شهرستان جهرم گفت: تنبلی چشم یکی از علل نابینایی و کم بینایی خفیف تا شدید و دومین علت کاهش بینایی در کودکان است.
قلیچ خانی افزود: هدف از این طرح پیشگیری از تنبلی چشم است زیرا بینایی عامل کلیدی در نحوه‌ی یادگیری و عملکرد کودک است، نقص بینایی میتواند بر همه‌ی ابعاد رشد کودک (از جمله رشد هیجانی، عصبی، شناختی و جسمانی) اثر منفی بگذارد.
در نزدیک بینی، دور بینی و آستیگماتیسم اگر دید هر دو چشم بسیار کم باشد، هر دو چشم و اگر تفاوت دید آن‌ها زیاد باشد، چشم ضعیف‌تر نمی‌تواند تصویر آشکاری از اشیا دریافت کند و دچار تنبلی می‌شود. اشکالات مادرزادی در ساختمان چشم مانند آب مروارید، پایین افتادگی پلک که باعث می‌شود چشم نتواند تصویر آشکاری از اشیا دریافت کند و به تدریج دچار تنبلی می‌شود و لوچی یا انحراف چشم نیز می‌تواند باعث شود تا چشم منحرف نتواند تصویر واضحی دریافت کند و به تدریج تنبلی در آن چشم ایجاد می‌کند.
وی افزود: بهترین سن برای تشخیص و درمان این بیماری، قبل از ۶ سالگی عنوان کرد و گفت: خانواده‌های دارای کودک ۳تا ۶ساله، جهرمی که پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر نیز هستند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با همراه داشتن شناسنامه کودک خود، تا پایان اسفندماه سال جاری به مراکز ذیل مراجعه کنند و از سلامت چشم فرزند خود مطمئن شوند.

برچسب ها: ننبلی چشم ، جهرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار