مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی، از ابتدای سال تاکنون ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان تخریب شده است.
کد خبر: ۹۸۲۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱ 01 August 2021

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از تخریب ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: این تعداد قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان آبیک، در راستای اجرای ماده ۲ تبصره ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی صورت گرفته است.

همت زاده افزود : با تخریب این ۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز، حدود ۳۷ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان آزادسازی شد.

وی گفت : تخریب‌های صورت گرفته در روستا‌های بهرام آباد، آقچری، ابراهیم آباد، صمغ آباد، حسین آباد رضی، یانس آباد، قشلاق، حسین آباد کرد، انجیلاق و خوزنان از توابع این شهرستان انجام شده است.

همت زاده تصریح کرد: این ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شامل محوطه سازی، دیوار و فنس‌کشی و بنای غیر مجاز بودند که تخریب شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: حفظ امنیت غذایی، مقابله با تغییر کاربری غیر‏مجاز در اراضی کشاورزی یکی از مهمترین اولویت‌های مجموعه جهاد کشاورزی است.

وی افزود: در کنار حضور فعال و گشت‌زنی مستمر کارشناسان جهاد کشاورزی برای رصد هرگونه فعالیت غیر مجاز در عرصه‌های کشاورزی، مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف، در حفاظت از اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی بسیار موثر است؛ از این رو از همه مردم خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های ‏کشاورزی از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ‏۱۳۱) اطلاع دهند‎.َ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار