با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.
کد خبر: ۹۸۲۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 01 August 2021

به گزارش تابناک مازندران از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سامع خورشاد" با اعلام این خبر، بیان داشت : پویش سراسری خرید امن با هدف جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی و آگاه سازی شهروندان با این نوع کلاهبرداری ها و همچنین نحوه خریدهای امن آنلاین به مدت یک ماه از یکم مرداد ماه تا پایان مردادماه در شهر "ساری" برگزار می‌شود.
رئیس پلیس فتای استان مازندران، افزود: ارتقای آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه صحیح خرید امن در فضای مجازی و افزایش سطح دانش و مهارت استفاده مناسب و مؤثر از این فضا، افزایش مطالبه اجتماعی و رسانه‌ای برای پیاده سازی ساز و کارهای پیشگیری از وقوع جرم در سکوهای فعال، تشویق کاربران به استفاده از سکوها و خدمات پرداخت خرید امن و ضمانت خرید و همچنین داشتن سواد سایبری لازم در هنگام خریدهای اینترنتی در بین کاربران شبکه های اجتماعی از اهداف اصلی این پویش است.
سرهنگ خورشاد نقش رسانه‌های کشوری و استانی را در امر اطلاع رسانی پویش خرید امن مهم برشمرد و گفت: با توجه به گستردگی فضای مجازی، رسانه‌ها در این پویش نقش مهمی را در آگاه سازی کاربران فضای مجازی جهت خرید امن خواهند داشت.

وی بیان داشت: با اجرای این طرح در فضای مجازی جلوگیری از کلاهبرداری های اینترنتی در خریدهای آنلاین، افزایش سواد سایبری کاربران، استفاده مناسب و موثر از فضای مجازی در خانواده ها و همچنین ایجاد جریان گفتمان سواد فضای مجازی مبتنی بر آموزش‌های پیشگیری از جرائم سایبری در سطح کشور و استان متصور است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : حتما نکات لازم در خصوص خریدهای اینترنتی را رعایت کرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا باشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵ به مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار