مسئول زراعت داراب از کاشت ۴ رقم ذرت علوفه‌ای در بخش فسارود شهرستان داراب خبر داد.
کد خبر: ۹۸۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 01 August 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد مهدی خرسند نیا، مسئول زراعت شهرستان داراب از کاشت ۴ رقم ذرت علوفه‌ای دربخش فسارود شهرستان داراب خبر داد و گفت: کشت محصولات علوفه‌ای برای تامین بخشی از نیاز دامداران شهرستان با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه دام ازاهمیت ویژه‌ای برخودار است.

او، ارقام ذرت کشت شده در این طرح را BC۶۷۸، BT۶۴۷۰، سینجنتا و آمریکن ژنتیک معرفی کرد و ادامه داد: این طرح در سطح یک هکتار و به منظور بررسی ویژگی‌های مورفولوژیکی و عملکرد مطلوب ارقام فوق، درفواصل مختلف روی ردیف‌های کاشت به ترتیب ۸، ۱۰ و ۱۲ سانتیمتر و فاصله بین ردیف‌ها ۷۵ سانتیمتر کشت شده است.

خرسند نیا هدف از اجرای این طرح را تاثیر فواصل مختلف کاشت برعملکرد، ترویج کشاورزی حفاظتی ذرت، مقایسه ارقام نسبتا جدید و کاهش مصرف آب عنوان کرد.

مسئول زراعت شهرستان یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت را نیاز آبی بالای این محصول عنوان کرد و گفت: به کشاورزان ذرت کار شهرستان توصیه می‌کنیم به منظور کاهش آب مصرفی در این محصول از کشت مستقیم و اجرای سیستم‌های آبیاری قطره‌ای به روش تیپ استفاده کنند.

وی در ادامه افزود پیش بینی می‌کنیم تا پایان فصل کاشت ذرت علوفه‌ای در سال زراعی جاری، هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت این محصول برود و در پایان فصل برداشت حدود ۴۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای از این مزارع برداشت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار