سخنگوی نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» گفت: این رویداد در آستانه فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر و ایام عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، با هدف تأمین محصولات و خدمات محافل حسینی در پایتخت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۸۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 01 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، "سعید صدرائیان" اظهارداشت: نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» از ۱۱ تا ۱۷ مرداد از ساعت ۹ تا ۲۰ در میدان آئینی امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پیشینه برنامه «عطر سیب» گفت: اجرای این رویداد فرهنگی از سال ۱۳۸۱ توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران آغاز شده و هدف از برگزاری آن ایجاد بستری برای عرضه اقلام و اجناس مورد نیاز هیات‌های مذهبی‌ که در ماه‌های محرم و صفر به اجرای مراسم می‌پردازند، است.

صدرائیان افزود: شهرداری تهران با اجرای این برنامه می‌تواند سیاست‌های کلان شهری را نیز منتقل کند؛ سیاست‌هایی در حوزه محیط زیست، تفکیک زباله، ترافیک، فضاسازی شهری و آموزش پروتکل‌های بهداشتی که از طریق آموزش و تعیین ضوابط برای توزیع اقلام انجام می‌شود.

سخنگوی نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» در ادامه به تشریح بخش‌های مختلف این رویداد پرداخت و گفت: اهدای بُن خرید اقلام، عرضه اقلام و محصولات مورد نیاز هیات‌ها، عرضه خدمات به آنها و معرفی استارت‌آپ‌های هیات بخش‌های مختلف «عطر سیب» خواهد بود، همچنین مراسم و آیین‌های محرم در طول برگزاری برنامه در میدان امام حسین(ع) اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه بن خرید به هیات‌هایی تعلق می‌گیرد که در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده باشند، اظهارداشت: مجموعاً بیش از ۱۳هزار هیات مذهبی در شهر تهران به ثبت رسیده که مسئولان آنها می‌توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی و ثبت‌نام از طریق نشانی http://yun.ir/xs۴۸t درخواست دریافت بن خرید خود را ثبت کنند.

صدرائیان افزود: پرچم و کتیبه هیات، اقلام بهداشتی و ماسک، مواد غذایی، تجهیزات برقی و صنعتی، محصولات فرهنگی، لوازم یک بار مصرف، لوازم آشپزخانه و تجهیزات صوتی و الکترونیکی هیئات اقلامی است که در رویداد فرهنگی «عطر سیب» عرضه می‌شود و برای جلوگیری از ازدحام و کاهش مراجعه حضوری، بخش قابل توجهی از سفارش‌ها به صورت مجازی انجام خواهد شد.

وی درباره خدمات رویداد فرهنگی «عطر سیب» گفت: خدماتی مانند ثبت و تمدید مجوز هیات، صدور مجوز ستاد کرونا، مجوز و هماهنگی پلیس راهور، خدماتی مانند خرید بیمه هیات، راه‌اندازی سایت هیات، طراحی پوستر و تبلیغات هیات، چاپ بنر و پوستر، پخت غذا و کرایه تجهیزات هیات خدماتی است که مجموعه‌های خصوصی با تخفیف مناسب به هیئات مذهبی ارائه می‌کنند.

سخنگوی نوزدهمین رویداد فرهنگی «عطر سیب» افزود: این خدمات بر اساس تقسیم کار صورت گرفته با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران به مساجد شهر تهران، مساجد و هیئات شهرستان‌های شمیران و شهرری در قالب نمایشگاه «شمیم حسینی»  ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتی Jelveyesoog.farhangsara.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار