استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: با هدف تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در کمتر از ۲۴ ساعت مجوز لازم را برای سرمایه‌گذاران صادر می‌کنند.
کد خبر: ۹۸۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 25 August 2021

به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو صبح امروز در بازدید از مناطق مختلف اردبیل اظهار داشت: روند آماده‌سازی زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی نمین جزو اولویت‌های اساسی است که در این زمینه شبکه زیرساختی منطقه ویژه اقتصادی نمین با تلاش و پیگیری دستگاه‌های مرتبط تکمیل شده است.

وی بیان کرد: این منطقه می‌تواند به محل مناسب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی تبدیل شود تا با در نظر گرفتن مشوق‌های مناطق ویژه اقتصادی بتوان از این ظرفیت‌ها در توسعه پایدار استان استفاده کرد که در این زمینه انتظار می‌رود ادارات مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‌های ارتباط اینترنتی برای بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران طرح‌های صنعتی بسیار حائز اهمیت و اساسی است و به همین منظور در مجموع بیش از 50 میلیارد تومان در این حوزه سرمایه‌گذاری شده که با برآورد امروز سرمایه‌گذاری زیرساختی در این منطقه ویژه اقتصادی بیش از 100 میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس شورای اشتغال استان اظهار کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان در کمتر از 24 ساعت مجوز لازم را برای سرمایه‌گذاران صادر می‌کنند که امیدواریم با تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی نمین شرایط مطلوب‌تری را شاهد و ناظر باشیم.

بهنامجو گفت: طبق آمار اعلامی وزارت راه و شهرسازی با تأمین اعتبار برای تسریع در اجرای پروژه‌های راهسازی، عملیات اجرایی احداث محور کریق – آرموداق شهرستان نیر با محوریت توسعه بخش گردشگری در دستور کار قرار گرفته و تمهیدات لازم برای اتمام آن تا پایان سال مبنای کار است.

وی بیان کرد: تکمیل این محور با برنامه‌ریزی‌های لازم برای کوتاه کردن مسافت شهرستان نیر به مرکز کشور مورد توجه واقع شده که هماهنگی‌های لازم توسط مسئولان میانه و استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که عملیات اجرایی این پروژه از سمت میانه نیز به زودی آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بهره‌برداری از این پروژه زمینه لازم برای توسعه گردشگری استان را نیز به دنبال خواهد داشت که به همین منظور تمام سعی و تلاش خود را به کارگرفته‌ایم تا با رفع مشکلات موجود به اهداف مورد نظر در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

بهنامجو تصریح کرد: از 8 کیلومتر حوزه استحفاظی استان اردبیل 4.5 کیلومتر آسفالت و 3.5 کیلومتر باقی‌مانده نیز عملیات خاکی پروژه با 100 درصد، ابنیه فنی با 95 درصد ، لایه های زیراساس و اساس نیز در حدود 60 درصد پیشرفت و در مرحله تکمیل است که تلاش پیمانکار پروژه در این زمینه شایسته تقدیر و قدردانی است.

وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و نیز تزریق اعتبارات لازم و کافی اجرای پروژه‌های ناتمام هر چه سریع‌تر محقق شود تا بتوانیم هر چه سریع‌تر به اهداف خود در راستای توسعه راه‌های استان دست یافته و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف‌سازی کنیم.

استاندار اردبیل گفت: در سال 96 جاده های برخوردار از مسیر چهار خطه رقم پائینی بود که هم اکنون این میزان به 200 کیلومتر رسیده به طوری که سالانه 60 کیلومتر به مجموع بزرگراه های استان افزوده می‌شود و در حال حاضر نیز 250 کیلومتر از چهار خطه در محورهای مواصلاتی استان در حال طراحی و واگذاری به پیمانکار است و 300 کیلومتر نیز در حال احداث و تکمیل است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار