رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال گفت: عملیات اجرایی ساخت و احداث ساختمان مستقل اورژانس در بیرون از بیمارستان این شهر آغاز شده و این محل بصورت مستقل عمل خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۹۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 27 August 2021

دکتر محمد مهرتک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: طرح استقلال اورژانس از بیمارستان امام خمینی این شهر با احداث یک باب ساختمان ۲ طبقه با زیربنای ۲ هزار و ۹۰۰ متر مربع اجرا و عملیات اجرایی این پروژه از چندی پیش آغاز شده و برابر با برنامه زمان‌بندی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

او با بیان اینکه برای اجرای این پروژه مهم بهداشتی - درمانی ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت بهداشت و درمان هزینه می‌شود، افزود: ساختمان اورژانس جدید با پیش‌بینی ۲۶ تخت و همچنین ایجاد آزمایشگاه و سونوگرافی اورژانسی با هداف آزادسازی فضای فعلی اورژانس در بیمارستان امام خمینی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت فضای بیمارستان ناشی از اختصاص بیشتر بخش‌های این مرکز درمانی به بستری و درمان کرونایی‌ها گفت: با آزادسازی فضای اورژانس قبلی در داخل بیمارستان زمینه برای توسعه فضای بخش‌های نوزادان و دیالیز نیز فراهم می‌شود.

دکتر مهرتک اظهارکرد: طرح توسعه‌ اورژانس بیمارستان خلخال از سال ۹۶ مصوب شده ولی به خاطر عدم تخصیص اعتبار تا امسال این پروژه آغاز نشده بود که با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص اعتبار اولیه کار عملیات اجرایی این پروژه بهداشتی آغاز شد.

او بیان کرد: امسال با پیگیری‌های مستمر دانشکده علوم پزشکی خلخال و همراهی نماینده شهرستان خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ۸۰ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای طرح توسعه و استقلال ساختمان اورژانس مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی خلخال تخصیص یافته که ۱۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای ابتدای سال ۱۴۰۰ دریافت شده و پروژه با همین اعتبار کلید خورده است.

وی گفت: همزمان با آغاز بکار پروژه ساختمان اورژانس بیمارستان خلخال پروژه ساخت پانسیون پزشکان نیز که از سال گذشته برغم ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به خاطر عدم تخصیص اعتبار متوقف شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته و تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری ادامه عملیات ساخت و تکمیل پانسیون پزشکان مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) شهرستان خلخال از سرگرفته شده و این مجموعه ۱۲ واحدی تا زمستان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی خلخال از ثبات وضعیت بستری کرونایی‌ها در بیمارستان این شهر خبرداد و افزود: با توقف سیر صعودی ابتلا و بستری کرونا در این شهرستان بزودی شاهد سیر نزولی بیکاری کووید. ۱۹ در پیک پنجم این بیماری خواهیم شد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار