شیوع ویروس کرونا و افزایش فوتی ها در استان اردبیل همچنان روند صعودی دارد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر از بیماران جان خود را از دست داده و یک هزار و ۱۴۳ بیمار مورد مداوا قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۸۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 29 August 2021

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌های روزانه از بیماران بهبود یافته کرونایی بیمارستان‌ها پیشی گرفته و وضعیت شیوع کرونا در سطح استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۱۴۲ تخت بیمارستانی در اختیار بیماران جدید کرونایی استان اردبیل قرار گرفته و تعداد کل بستری‌های موجود کرونایی نیز به ۸۳۵ بیمار رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار کرونایی از فوت ۱۳ بیمار جدید کرونایی در استان خبر داد و تصریح کرد: ۱۲۵ بیمار بدحال کرونایی نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل بستری هستند و از حال عمومی مناسبی برخوردار نیستند.

حبیب زاده تعداد بهبود یافتگان کرونایی را ۱۴۸ نفر عنوان کرد و گفت: این بیماران با تشخیص کادر درمانی استان از بیمارستان‌ها مرخص شدند و ادامه روند درمان خود را در قرنطینه خانگی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهند داد.

وی با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا تصریح کرد: تاکنون در استان اردبیل ۳۹۳ هزار و ۴۳۹ دُز واکسن تزریق شده که از این مقدار ۲۹۳ هزار و ۷۶۹ دُز مربوط به نوبت اول و ۹۹ هزار و ۶۷۰ دُز مربوط به نوبت دوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: متأسفانه آنچه طی چند روز اخیر شاهد بوده ایم افزایش تردد مردم در سطح شهر است و ضروری است تا مردم در خانه ماندن را در این روزهای کرونایی رعایت کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه دورهمی های خانوادگی و دوستان همچنان محل انتقال کرونا است، اظهار کرد: آمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های استان نشان می‌دهد درصد بالایی از این بیماران از یک خانواده هستند و بیماری کرونا را در اثر مهمانی‌ها و دور همی های خانوادگی به یکدیگر انتقال داده اند و یا در اثر سهل انگاری و حضور در تجمعات خیابانی که این روزها در پیاده روها شاهد هستیم مبتلا شدند.

وی اضافه کرد: ممکن است در روزهای آینده با کمبود جدی فضای لازم برای بستری بیماران در استان مواجه شویم چرا که پذیرش و درمان مبتلایان نیاز به تخت، پرستار و اکسیژن کافی دارد که تأمین همه آنها زمانبر و بسیار سخت است.

منبع/ مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار