رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از اشتغال ۳۱۷ نفر از متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در این استان خبرداد.
کد خبر: ۹۸۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 29 August 2021

مهران اوچی اردبیلی گفت: با اینکه ورود به بازار در فاز سوم این طرح انجام می‌شود با این حال شاهد اتصال به بازار متقاضیان در فاز دوم آن هستیم که این، کارآمدی طرح را نشان می‌دهد و صحه‌ای بر ضرورت اجرای چنین طرح‌هایی می‌گذارد.

مزایای مشاخل خانگی
وی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را فرصتی برای کاهش بیکاری در استان دانست و گفت: نیاز به سرمایه اندک، عدم نیاز به فضای فیزیکی زیاد و ایجاد درآمدزایی قابل توجه برای خانواده‌ها از مزایای این مشاغل است.
او افزود: مشاغل این طرح بر اساس ظرفیت و اسناد بالادستی استان‌ها تعریف شده و ۲ هزار نفر سهم استان اردبیل نیز خدمات رایگان در عرصه‌های تولیدی و صنایع دستی آن دریافت می‌کنند.
اشتغال ۳۱۷ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در اردبیلاوچی اردبیلی با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی در استان در حال اجرا است، اظهارکرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه‌ای، واسطه‌ای و تسهیل‌گر مکلف به شناسایی، توانمندسازی (آموزش و مشاوره) اشخاص حقیقی و حقوقی و پایدارسازی مشاغل خانگی با اتصال به بازار با بهره‌مندی از شبکه‌های افقی و عمودی شده است.
وی اضافه کرد: در فاز اول طرح ثبت‌نام بیش از سه هزار و ۲۰۰ نفر و ارزیابی ۲ هزار و ۹۵۲ نفر و در فاز دوم استعدادسنجی ۳۵۰ نفر از بین متقاضیان بهره‌مندی از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان توسط جهاد دانشگاهی انجام گرفته است.
اوچی اردبیلی تصریح کرد: در فاز دوم این طرح یا همان مرحله توانمندسازی متقاضیان که در استان اردبیل در حال اجرا می‌باشد پنج هزار و ۷۰۰ نفر ساعت خدمات آموزشی به متقاضیان ارائه شده است.
وی فاز سوم طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را ورود محصولات به بازار کار دانست و افزود: این طرح به توجه به اینکه چرخه کامل یک کسب و کار را دارد و از استعدادیابی تا کسب مهارت توسط فرد و فروش محصولات پیش‌بینی شده است به همین خاطر یکی از طرح‌های موفق در زمینه کارآفرینی خواهد بود.
نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد و ۶۵ هزار نفر است، ولی برخی مراجع که آمار‌های کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار