مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ۸۳۰ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در استان اردبیل پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۸۹۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷ 31 August 2021

علی نوبخت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از زمان شروع برداشت و خرید گندم در شمال استان اردبیل تا پایان چهارم شهریورماه مطالبات گندم کاران به شکل کامل پرداخت شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۶۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از طریق مراکز خرید اداره کل غله و خدمات بازرگانی خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل رقم گندم خریداری شده را ۸۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون از این مبلغ ۸۳۰ میلیارد تومان به حساب گندم کاران پرداخت شده و روند پرداخت تا آخر هفته به روز تر خواهد شد.

نوبخت افزود: تمام گندم کاران استقبال خوبی را از مراکز خرید تضمینی محصول داشتند و همچنان کار خرید تا پایان شهریورماه در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به اندازه کافی گندم در سیلوها و مراکز نگهداری ذخیره‌سازی شده و به تناسب مناطق مختلف استان کار اختلاط و ذخیره‌سازی گندم و آرد در مراکز و کارخانه‌های تولید آرد در حال انجام است.

نوبخت اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل کشوری و رعایت اصول پدافند غیرعامل در همه مناطق استان در سیلوها و انبارها گندم و همچنین آرد مورد نیاز ذخیره‌سازی شده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد: ما به اندازه کافی از گندم خریداری شده در سیلوها نگهداری کردیم و هیچ مشکلی از لحاظ تأمین آرد واحدهای نانوایی وجود ندارد.

نوبخت ادامه داد: ما به تدریج از با کیفیت‌ترین گندم خریداری شده محصول را به کارخانه‌های آردسازی تحویل می‌دهیم تا عملیات فرآوری انجام شده و آرد مورد نیاز نانوایی‌ها تأمین شود تا از این جهت مشکلی به وجود نیاید.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل تصریح کرد: در صورت نیاز از سایر استان‌ها نیز گندم و آرد مورد نیاز تأمین خواهد شد که امیدواریم با تأمین به موقع مشکلات و معضلات احتمالی نیز برطرف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار