معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در شهرستان اردبیل ۱۳ مرکز واکسیناسیون فعال است که عمده مراجعات مردمی به پنج مرکز تجمیعی است.
کد خبر: ۹۹۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 02 September 2021

بابک نخستین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ما به تناسب شرایط جمعیتی در اردبیل نسبت به راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون به شکل تجمیعی و غیر تجمیعی اقدام کردیم که متأسفانه در هشت مرکز بهداشت اردبیل کار واکسیناسیون با کمترین جمعیت انجام می‌شود و کسی از این موضوع آگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: عمده مراجعات به پنج مرکز تجمیعی است در حالی که انتظار می‌رود بخش زیادی از جمعیت اردبیل برای تزریق دوز اول و دوم به مراکز غیر تجمیعی نیز مراجعه کنند که در این زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با بیان اینکه در شهرستان اردبیل تاکنون ۴۲۵ هزار دوز واکسن کرونا به جمعیت هدف تزریق شده است، گفت: دلیل تعطیلی آخر هفته مراکز واکسیناسیون کمبود واکسن توزیعی به استان است به گونه‌ای که ما توان تزریق ۲۰ هزار دوز واکسن را داریم اما واکسن تزریقی کمتر از هفت تا هشت هزار دوز است.

نخستین افزود: روند واکسیناسیون در شهرستان اردبیل همچنان با سرعت ادامه دارد به طوری که ۳۵ درصد جمعیت شهرستان اردبیل دوز اول و ۱۵ درصد دوز اول و دوم واکسن خود را دریافت کردند.

وی عمده واکسن‌های تزریق شده به گروه‌های سنی مختلف را سینوفارم و برکت اعلام کرد و ادامه داد: با هماهنگی انجام شده قرار است از هفته آینده در دو نوبت شارژ واکسن به مراکز تجمیعی و غیر تجمیعی انجام شود تا روند سریع‌تری را در واکسیناسیون شاهد باشیم به گونه‌ای که در اردبیل گروه‌های جمعیتی بالای ۴۰ سال می‌توانند با کارت ملی برای واکسیناسیون به مراکز مراجعه کنند.

نخستین در مورد آمار بالای چاقی در استان و همچنین فشار خون و سنین بالای جمعیت استان اردبیل خاطر نشان کرد: استان اردبیل از نظر چاقی رتبه شش، فشار خون رتبه چهار و سنین بالا جز استان‌های با شاخص بالاست که در چنین شرایطی ضروری است به سرعت عملیات واکسیناسیون در گروه‌های سنی هدف و بیماران خاص انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار