امسال به دلیل خشکسالی شدید و مشکل کم آبی ، امروز جمعه جاذبه گردشگری شمال استان در پارس آباد (چهل پله) کاملا خشک شد.
کد خبر: ۹۹۰۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱ 03 September 2021

 

به گزارش خبرنگار "تابناک اردبیل" مدیر منابع آب مغان اظهار کرد:امسال به دلیل خشکسالی شدید و عدم آب کافی در پشت سدها و همچنین پایین آمدن سطح آب در رود مرزی ارس ، منابع آبی در منطقه مغان کاملا کاهش یافته و در صورت تداوم این وضعیت ما با فشار و سختی بیشتر در تامین منابع آب شرب و کشاورزی روبرو خواهیم شد.
وی بیان کرد:با توجه به پیشنهاد و تشریح طرح های آبیاری به صورت نوین و ابتکاری ، دشت مغان میتواند با تجهیز طرح یاد شده قدمی نو در مسیر تامین منابع آب شرب و کشاورزی برداشته و از این نعمت بزرگ الهی بهره مند شود.
احمد نژاد مدیر منابع آب مغان تصریح کرد: کمبود آب نه تنها در تامین آب شرب و کشاورزی ما را با مشکل جدی روبرو ساخته،بلکه از جهات دیگر نیز کاملا نگران کننده می باشد.همانطور که میدانید امروز"قرخ پله" جاذبه معروف گردشگری شمال استان که در سواحل رود ارس واقع شده و به زیبایی های این منطقه افزوده است،کاملا خشک و سوژه خبری این روزهای فضاهای مجازی و حقیقی شده است .
وی در ادامه افزود: همانطور که اشاره کردم اگر طرح های پیشنهادی اجرا شوند و از طرفی توجه و عنایت خداوند متعال در جهت نازل کردن دوباره برکت و نعمت آب بر روی زمین ، دوباره میتوانیم به آن روزهای اوج پرآبی در این منطقه برگردیم و بتوانیم هر گردشگری را ترغیب کنیم تا دوباره به این مناطق سفر و از جاذبه های گردشگری این منطقه بازدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار