رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل:
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به احکام جایگزین حبس در حوزه آموزش قرآن اشاره کرد و گفت: طرح مشارکت در فعالیت‌های قرآنی مناسبت ترین حکم جایگزین حبس است.
کد خبر: ۹۹۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲ 05 September 2021

به گزارش «تابناک اردبیل»، حجت‌الاسلام عزیز صابر ظهر یکشنبه در جلسه با رئیس کل دادگستری اردبیل بر اهمیت همکاری گسترده این اداره با مجموعه قضائی استان اشاره و اظهار کرد: توسعه آموزش و ارائه مفاهیم اخلاقی با استناد به تعالیم قرآنی می‌تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری کرده و راه صحیح تعاملات اجتماعی و خانوادگی را به افراد نشان دهد.

وی به ارائه طرح‌های پیشنهادی در اجرای احکام جایگزین حبس در حوزه فعالیت‌های قرآنی پرداخت و گفت: در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حبس زدایی، اجرای طرح‌های آموزشی به دست زندانیان و بکارگیری استعداد و توانایی آنان در رشته‌های مختلف قرآنی می‌تواند جایگزین مناسب حبس و عامل مؤثری در تربیت قرآنی افراد زندانی باشد.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر افزایش امتیاز حفظ قرآن در تخفیف سنوات حبس، یادآور شد: زندانیانی که مبادرت به حفظ قرآن می‌کنند باید بیش از پیش مورد عفو و تخفیف مجازات قرار گرفته و امتیازات بالایی با دیگر افراد داشته باشند تا تشویقی برای دیگر زندانیان در جذب به سمت فراگیری تعالیم قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام صابر بکارگیری مشاوران قرآنی در شورای حل اختلاف را عامل مؤثر در آگاهی بخشی به مردم و کاهش اختلافات و جرایم عنوان و تصریح کرد: با موافقت دادگستری می‌توانیم اساتید و مشاوران قرآنی را به شوراهای حل اختلاف اعزام کرده و طبق جلسات مشاوره قرآنی که با طرفین دعاوی برگزار خواهد شد میزان قابل توجهی از پرونده‌ها ختم به صلح و سازش خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آموزش قرآن ویژه کارکنان و خانواده دادگستری استان از دیگر برنامه‌های اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار