مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال محیط بانان موفق به اطفای حریق در ۱۷۷ هکتار از اراضی واقع در مناطق تحت مدیریت و شکار ممنوع این استان شدند.
کد خبر: ۹۹۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 07 September 2021

سعید شهند روز سه‌شنبه افزود: حریق های ایجاد شده در این مساحت توسط محیط بانان در قالب نیروهای واکنش سریع حفاظت محیط زیست، یگان حفاظت منابع طبیعی، همیاران و نیروهای مردمی اطفا شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی در راستای مدیریت بحران و پیشگیری از هر گونه آتش‌سوزی احتمالی در مناطق تحت مدیریت، مراتع و جنگل‌ها، پاسگاه‌های محیط‌بانی استان اردبیل به تجهیزات اطفای حریق مجهز شده‌اند.

او بیان کرد: تیم واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست نیز در تمامی شهرستان‌های تابعه استان اردبیل تشکیل شده است و برای مقابله با هر گونه آتش‌سوزی به تجهیزاتی مانند دستگاه دمنده، فلاکسی پک، بیل، آتش کوب و سایر تجهیزات مجهز هستند.

وی از دوست‌داران محیط زیست و گردشگران خواست با توجه به خشک شدن پوشش گیاهی و افزایش احتمال آتش‌سوزی، مراقبت‌های لازم را در راستای پیشگیری از حوادث احتمالی انجام دهند.

به گزارش ایرنا،مجموع مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان اردبیل شامل سه منطقه حفاظت شده و پنج منطقه شکار ممنوع از جمله آق‌داغ، مغان، نئور، شورابیل، گندیمن، دربند مشکول، انزان و خروسلو با مجموع مساحت بیش از ۲۴۵ هزار هکتار است.

همچنین یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل در محدوده استان اردبیل وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار