مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: قرار است روند طرح تهیه و استخراج نقشه و اطلاعات کاداستر تالاب نئور از سوی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری این استان در اولویت قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۹۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹ 21 September 2021

سعید شهند روز سه‌شنبه در مورد نشست اخیر کارگروه مدیریت جامع تالاب نئور تشریح کرد: مدیریت جامع تالاب حفاظت شده نئور در چارچوب نقشه راه تدوین شده و برگزاری کارگروه‌های مختلف برای احیای اکولوژیک آن به صورت برنامه‌ریزی شده، در حال اجرا است.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک اجرای این طرح با سایر دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل افزود: محور اصلی این برنامه در حال حاضر، نحوه مدیریت ماهی مهاجم کاراس و احیای گاماروس در تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری پایدار از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در منطقه حفاظت شده نئور، اظهار کرد: انتظار می‌رود مسئولان حوزه گردشگری با توجه به تعریف منطقه گردشگری در نقشه راه نئور نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی همچنین بیان کرد: اعضای کارگروه طرح مدیریت جامع تالاب نئور در این نشست نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند و گزارشی از وضعیت، اقدام‌های صورت گرفته و نتیجه تدوین نقشه راه احیای تالاب در کنار برنامه اجرایی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ نیز ارائه شد.

نئور با مساحت بیش از ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط پنج متر، بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین و یکی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل به ‌شمار می‌رود.

این تالاب که در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار