فرماندار پارس‌آباد مغان گفت: برندسازی و بسته‌بندی مناسب، نیاز اصلی محصولات کشاورزی دشت مغان است که بایستی در اجرای طرح مشاغل خانگی این ۲ اولویت مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۹۹۷۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 28 September 2021

ابراهیم امامی روز سه‌شنبه در نشست با اعضای دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل افزود: در شهرستان پارس‌آباد مغان بالغ بر هفت هزار هکتار مزرعه تولید بادام وجود دارد که معرفی این محصول ناب به کشور با همت جهادی در حوزه بسته‌بندی مطلوب و برندسازی امکان‌پذیر است.

وی با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی متعددی با کیفیت بالا در این شهرستان تولید می‌شود که علاوه بر داخل کشور، در خارج از کشور هم می‌تواند بازار مناسبی داشته باشد، اظهارکرد: با انجام مطالعات علمی و بسترسازی‌ مناسب، ظرفیت مناسبی در پارس‌آباد جهت ایجاد اشتغال مستمر و تولید محصولات صادرات محور وجود دارد.

فرماندار پارس‌آباد مغان با استقبال از اجرای طرح مشاغل خانگی افزود: جهاد دانشگاهی می‌تواند با ارائه روش و الگوهای نوین علمی، ساختارهای سنتی موجود کسب و کار را از بین برده و تحولی نو در حوزه اشتغال ایجاد کند.

میثم ضارب‌نیا، مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی اردبیل هم در این نشست اظهارامیدواری کرد اجرای این طرح گام موفقی در راستای کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال مستمر افراد جویای کار بویژه بانوان خانه‌دار این شهرستان باشد.

پارس‌آباد مغان از قطب‌های مهم تولید برخی محصولات استراتژیک در کشور است. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با اراضی وسیع کشاورزی ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار باغ های میوه، مجتمع بزرگ دامپروری، کارخانه‌های قند، لبنیات، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور است که در پارس‌آباد مغان قرار دارد.

پارس‌آباد مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار