معاون آموزش و پرورش اردبیل خبر داد؛
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: با آغاز واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال که دانش‌آموزان را شامل می‌شود، ۵۰ درصد این جمعیت در استان اردبیل واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۹۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹ 06 October 2021

به گزارش تابناک اردبیل، منصور صاحب در این باره اظهار کرد: ما تعامل سازنده‌ای را با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت اردبیل و شهرستان‌ها داریم تا با افزایش مراکز واکسیناسیون این فرآیند سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی تصریح کرد: در روزهای پیش رو سعی بر این است تا با همکاری مراکز تجمیعی و جامع سلامت واکسیناسیون دانش‌آموزان سرعت بیشتری بگیرد که اولیای دانش‌آموزان از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر می‌توانند فرزندان خود را برای تزریق واکسن به مراکز اعلام شده ببرند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برای حفظ سلامتی دانش‌آموزان، همکلاسی‌ها و معلمان آنها ضروری است تزریق واکسن در هر دو نوبت برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ها انجام شود که پیش‌بینی می‌کنیم در سه روز آینده ظرفیت واکسیناسیون به بیش از ۹۰ درصد برسد.

صاحب افزود: با تزریق واکسن در یک ماه آینده به عنوان دز دوم پیش‌بینی‌ها بر این است که از نیمه دوم آبان ماه مدارس پرجمعیت شهری بازگشایی شده و امکان تحصیل حضوری دانش‌آموزان نیز با ابلاغیه ستاد کرونا فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تمام تمهیدات و مقدمات کار به همراه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضد عفونی مدارس انجام شده تا به محض صدور مجوز کلاس‌های حضوری دایر و دانش‌آموزان با اطمینان خاطر بتوانند سر کلاس‌ها حاضر شوند.

صاحب بیشترین تقاضا و خواسته اولیای دانش‌آموزان را از مدرسه و معلمان فراهم کردن زمینه تحصیل حضوری اعلام کرد و ادامه داد: برای تحقق این امر ما نیازمند ایمن‌سازی بیش از ۹۵ درصدی دانش‌آموزان و معلمان هستیم که در بخش واکسیناسیون معلمان تا حد زیادی این هدف‌گذاری تحقق پیدا کرده و قطعاً تا یک ماه آینده در جمعیت دانش‌آموزی نیز این امر تحققی عینی‌تر خواهد یافت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: تنها تزریق واکسن از نوع «سینوفارم» برای دانش‌آموزان انجام می‌شود و قرار است مدیران مدارس بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده دانش‌آموزان را برای تزریق واکسن به مراکز جامع سلامت در سطح استان و همچنین مراکز تجمیعی که شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد، معرفی کرده و امکان تزریق سریع واکسن در دز اول و همچنین دز دوم به راحتی فراهم آید.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار