دستگیری شکارچی متخلف در شهرستان نمین

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نمین شکارچی متخلف حرفه‌ای و غیربومی صید پرندگان شکاری را دستگیر کردند.
کد خبر: ۱۱۱۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰ 06 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری صداوسیما، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر صید غیرمجاز پرندگان شکاری کمیاب در مناطق نمین ماموران یگان حفاظت محیط زیست شکارچی متخلف حرفه‌ای و غیربومی را که اقدام به شکار و زنده‌گیری پرندگان شکاری و حمایت شده کرده بود، دستگیر کردند.
اکبر قنبری با اشاره به کشف و ضبط اداوات شکار، افزود: از این شکارچی غیرمجاز و متخلف یک بهله پرنده شکاری کمیاب و نادر شاهین، یک دستگاه موتور سیکلت، یک دستگاه دوربین چشمی، چهار بال کبوتر جهت استفاده به عنوان طعمه و سایر ادوات صید پرندگان شکاری کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: این شکارچی متخلف با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین با بیان اینکه در این فصل برخی از متخلفان زنده‌گیری پرندگان شکاری در زیستگاه‌های منطقه حضور می‌یابند، گفت: ماموران محیط زیست با هرگونه صید و شکار غیرمجاز برخورد قانونی خواهند کرد.
قنبری افزود: پرندگان شکاری شاهین‌سانان به لحاظ کارکرد اکولوژیکی دارای اهمیت فراوان بوده و مشمول کنوانسیون سایتس (کنوانسیون بین‌المللی تجارت گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض) می‌باشند.
وی گفت: با شکار و صید بی‌رویه و قاچاق پرندگان شکاری به کشور‌های حوزه خلیج‌فارس این گونه باارزش در معرض خطر انقراض قرار گرفته و قانون‌گذار محکومیت سنگینی برای متخلفان در نظر گرفته است.
رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست نمین از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگه‌داری غیرمجاز حیات وحش و پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با شماره تماس ۳۳۷۴۰۰۸۵ به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار