هشدار دامپزشکی استان مرکزی نسبت به افزایش کانون‌های تب برفکی

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی، نسبت به افزایش کانون‌های تب برفکی در این استان هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۴۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 27 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،مهدی جان محمدی افزود:با توجه به مشاهده تعدادی کانون بیماری تب برفکی در استان مرکزی، نیاز است دامداران برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان موارد بهداشتی، انجام واکسیناسیون دام‌ها و ضد عفونی جایگاه دام در دامداری‌ها و روستاها را در دستور کار خود قرار داده و از نقل و انتقال دام به صورت غیربهداشتی و بدون هماهنگی با دامپزشکی استان به شدت خودداری کنند.

وی ادامه داد: شیوع بیماری تب برفکی در سطح کشور و استان مرکزی خسارت‌های اقتصادی جبران ناپذیری را برای دامداران و استان به همراه داشته و جلوگیری از نقل و انتقال دام در استان در کنار اجرای طرح‌های واکسیناسیون و ضد عفونی دامدارای‌ها نقش مهمی در جلوگیری از شیوع این بیماری در استان برعهده دارد.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره‌کل دامپزشکی استان مرکزی از ضدعفونی ۳۰۰ هزار مترمربع جایگاه دام امسال در استان خبرداد و گفت: ۲۱۳ هزار و ۴۶۱ دام سنگین و یک میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۹۳ دام سبک امسال علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند و اکنون نیز عملیات واکسیناسیون توسط بخش خصوصی و دولتی در حال انجام است.

دکتر جان محمدی خاطرنشان کرد: واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون دام‌های استان مرکزی علیه بیماری تب برفکی در استان به میزان کافی تهیه شده و دامداران برای سرعت بخشیدن به امر واکسیناسیون می‌توانند با مراجعه به مراکز واکسیناسیون بخش خصوصی شهرستان نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار