رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام:

میزان اشتغال در بخش کشاورزی در استان حدود ۲۵ درصد است

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: میزان اشتغال در بخش کشاورزی کشور ۱۷.۵ درصد است در حالی که این رقم در استان حدود ۲۵ درصد است.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵ 02 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی نجفی‌فر در خصوص سیمای کشاورزی استان اظهار کرد: کل مساحت استان ایلام ۲ میلیون هکتار است که ۱.۲ درصد از مساحت سطح کل کشور را تشکیل می‌دهد و جمعیت استان ۷۲ صدم درصد کل جمعیت کشور است.

وی افزود: جنگل‌های استان ۴۰۰ هزار و ۳ درصد کل جنگل‌های کشور را شامل می‌شود. بیابان‌های استان هم ۱.۳ درصد کل بیابان‌های کشور است.

این مسئول در خصوص تولید گوشت قرمز در استان گفت: میزان تولید گوشت قرمز در استان ایلام ۱.۵ درصد از کل تولید گوشت قرمز کشور را تشکیل می‌دهد که به نسبت مساحت و جمعیت استان خوب است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام خاطرنشان کرد: تولید گوشت مرغ ما در استان ۴۳ تن در سال است که ۱.۸ درصد تولید کوشت مرغ کشور محسوب می‌شود، این در حالی است که میزان تولید شیلات استان، ۷ دهم درصد کل کشور، تولید عسل استان ۴ درصد کل تولید عسل کشور، میزان تولید تخم مرغ استان ۲۵۰۰ تن در سال و میزان تولید شیر استان ۴۳ هزار تن در سال است.

وی اضافه کرد: از نظر رتبه‌بندی ارقام اصلاح شده گندم رتبه اول کشور، در تولید گل نرگس رتبه دوم کشور، در تولید کلزا رتبه سوم کشور، در تولید ماهی در قفس رتبه دوم کشور، در تولید برنج رتبه ششم کشور و در تولید گندم رتبه ۱۴ کشور را داریم.

نجفی‌فر افزود: میزان اشتغال در بخش کشاورزی کشور ۱۷.۵ درصد است در حالی که این رقم در استان حدود ۲۵ درصد است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار