استاندار کرمانشاه خبر داد؛

خروج بالغ بر ۵۰۰ روستا از تنش آبی در کرمانشاه تا پایان سال جاری

 گروه استان ها-استاندار کرمانشاه گفت: تا پایان سال جاری حدود ۵۰۰ روستا در استان کرمانشاه از تنش آبی خارج خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۸۵۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹ 27 September 2024
به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: یک تجربه خوب برای شناسایی ظرفیت و فرصت‌ها در استان این بود که از سرشماری عمومی کشاورزی به دست آوردیم از ظرفیت کشاورزی می‌توانیم استفاده خوبی در استان ببریم در مجموع با همراهی و همکاری فرمانداران، ادارات کل استان و مجموعه‌های ذیربط یک تجربه از انسجام و همراهی خوب را پشت سر گذاشتیم.
 
وی افزود: سرشماری‌های مختلف می‌تواند مقدمه بسیار مهمی برای مراحل بعدی رشد و ارتقا استانی باشد بقا این است در طول مسیر اتفاق بیفتد و همه در سطوح و ادارات مختلف این سرشماری را برای خودشان بدانند در انتخابات سازمان‌ها و ادارات مختلف موظف هستند توان خود را پای انتخابات بیاورند، انتخابات برای یک سازمان و وزارتخانه نیست و مربوط به همه کشور است.
 
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کشاورزی مربوط به یک وزارتخانه نیست برای مرکز آمار ایران یا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیست بلکه یک جریان پیوسته و بسیار ارزشمندی است که تمامی مجموعه‌ها موظف هستند همراهی کنند تا بهترین نتیجه را بگیریم.
 
وی عنوان کرد: به همین خاطر توقع ما این است و در طی مسیر تا جایی که توفیق باشد با همه شما نهایت همراهی را خواهیم داشت و در جلسات این ایام بنده هر از گاهی به این موضوع اشاره می‌کنم برای اینکه مشخص شود، این وظیفه فارغ از این هست که تا روز سرشماری و پایان سرشماری بدانیم کدام یک از ما می‌مانیم و کدام یک از ما کار را به همکار بعدی می‌سپارد.
 
صحرایی تشریح کرد: باید با تمام توان و تلاش این مسئله را حل کنیم و این یک مسئله ملی است با نهایت اهمیت باید دنبال شود و با امروز و آینده جامعه ما کاملاً مرتبط است باید با جدیت این مسئله را دنبال می‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: مدت‌ها بود که در استان کرمانشاه از یک اشکال مضاعف رنج می‌بردیم در مجموع آمارهای تورمی کشور، تورم در استان کرمانشاه در یک شیب بیشتری نسبت به بقیه استان‌ها قرار داشت یعنی مردم باید یک رنج مضاعف تحمل می‌کردند.
 
صحرایی ادامه داد: با تلاش‌هایی که جمع همکاران در سازمان‌ها و ادارات مختلف و در شهرستان‌های مختلف و فرمانداری‌ها و ادارات فعال مسیر خوبی را شروع کردیم ما در رده چهارم کشور قرار داشتیم و این یعنی شدت تورم در جایگاه بسیار بدی بود و با تلاش همگی به رتبه چهاردهم رسیدیم یعنی ۱۰ رتبه تورم استان کاهش پیدا کرد و این نشان می‌دهد که تلاش و تمرکز خوبی انجام شده است.
 
وی بیان کرد: امید است با تلاش و جدیت همه دستگاه‌های مرتبط از این مرحله عبور کنیم و جلوتر برویم و التهاب‌های تورمی استان روز به روز کاهشی‌تر شود و آرامش بهتر و بیشتری در استان برقرار شود.
 
صحرایی توضیح داد: وظیفه قانونی، شرعی و اخلاقی همه ما این است که تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت بر عهده ما است مانند لحظات و روزهای نخست تحویل گرفتن مسئولیت تلاش کنیم تا سرعت این گردونه فعالیت به هیچ عنوان کند نشود.
 
وی یادآور شد: چون فرمانداری‌های مختلف با این امر مرتبط هستند کماکان در مسئله آب استان باید تلاش کنیم و با زحمت مسئولان در جهاد آبرسانی در رتبه اول و دوم کشور قرار گرفتیم.
 
وی عنوان کرد: در جلسه‌ای که با مدیریت قرارگاه جهادی امام حسن(ع) داشتیم بعد از اینکه سهم‌های استانی را تخصیص داده بودیم برای جهاد آبرسانی توافق خوبی وارد مرحله اجرایی شد و آن هم تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ادامه مسیر آبرسانی استان بود اهمیت این موضوع به این دلیل است که ۱۰۰ میلیارد تومان از این پول به مهرماه تخصیص داده خواهد شد و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر را در مرحله دوم دریافت خواهیم کرد با این تخصیص جدید محل تعهدات قرارگاه، حداقل ۱۲۰ روستای دیگر از تنش آبی خارج خواهند شد و به مجموع روستاهای قبلی اضافه خواهند شد.
 
صحرایی ادامه داد: در استان کرمانشاه ۸۶۰ روستا تنش آبی داشته ما در ۲ قرارداد با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن(ع) تعهد دادیم که ۳۰ درصد استان و ۷۰ درصد قرارگاه تامین هزینه کند که این نوع قرارداد در کشور منحصر به فرد است.
 
صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: این قرارداد با پیگیری و تلاش جمعی منعقد شد و با این تفاهم‌ها تا حدود ۲۰ روز قبل ۳۷۰ روستا از تنش آبی خارج شده بودند و ۱۲۰ روستای دیگر هم از تنش آبی خارج می‌شود در مجموع و در پایان سال جاری به حدود ۵۰۰ روستا خواهد رسید که از تنش آبی خارج شدند و این سرعت بسیار فراتر از میانگین حرکت جهاد آبرسانی در کشور است.
 
انتهای پیام/
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار