دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی:

فردو در زیر کوه ، بمباران نمی‌شود پس باید تعطیل گردد! / شهید شهریاری می‌دانست در فهرست ترور است اما نترسید / آنها که سلاح شیمایی به صدام دادند امروز در برابر ما به مذاکره می‌نشینند

سعید جلیلی گفت: چرا می‌گویند باید فردو تعطیل شود؟ آنها در گفت‌‌وگو و اظهارنظرهای رسمی به صراحت بیان می‌کنند که چون فردو زیر کوه قرار دارد اگر بمباران کنیم با بمباران خراب نمی‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۱ 06 June 2015
به گزارش تابناک از خراسان رضوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس در حرم رضوی (ع) افزود : آنها امروز به گستاخی بیان می‌کنند که تاسیسات فردو باید تعطیل شود و این در حالی است که نطنز و فردو هر دو زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت می‌کنند اما چرا می‌گویند باید فردو تعطیل شود؟ آنها در گفت‌‌وگو و اظهارنظرهای رسمی به صراحت بیان می‌کنند که چون فردو زیر کوه قرار دارد اگر بمباران کنیم با بمباران خراب نمی‌شود و این همان منطق ظلم است.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: در سوخت ۲۰ درصد زمانی گفتند چرا به دنبال غنی‌سازی هستید و ما نیز اعلام کردیم چون NPT حقوقی را برایمان مشخص کرده لذا ما نیز باید تکلیف خود را انجام دهیم، بر این مبنا که جمهوری اسلامی می‌گوید ما باید از همه حقوق خود برخوردار باشیم.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی راکتور تحقیقاتی تهران این بود که برای یک میلیون بیمار دارو تولید می‌کرد و ما برای این کار نیاز به سوخت ۲۰ درصد داشتیم و این سوخت داشت تمام می‌شد لذا اعلام کردیم این مقدار سوخت را در اختیارمان قرار دهید و گفتند نمی‌شود و به دنبال این موضوع بودند که این میزان سوخت را به عنوان اهرم فشاری علیه ملت ما استفاده کنند.
وی با بیان اینکه شهید شهریاری بدون مطالبه حتی یک ریال محاسبات سوخت ۲۰ درصد را انجام داد، گفت: این امر سبب شد که صحنه مذاکرات برعکس شود البته آنان وی را به شهادت رساندند و این شهید بزرگوار البته پاداش بزرگ خود را گرفت و ملت ایران نیز اراده خود را بر آنان تحمیل کرد.وی تصریح کرد: با وجود شهدا اهرم قدرت در دست ملت ایران است و مسیر چانه زنی عوض شده است و لذا اکنون به جای سوخت ۳٫۵ درصد در ارتباط با سوخت ۲۰ درصد صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمن امروز می‌بیند اگر تمام توان خود را به کار گیرد که ملت ما هسته‌ای نشود، اما می‌شود، بیان کرد: چون آنها می‌بینند که ما دانشمند فیزیکدان نمازشب خوانی داریم که نمی‌ترسد.

جلیلی افزود: شهید شهریاری می‌دانست که در فهرست ترور دشمندان قرار دارد اما نترسید و بدون مطالبه حتی یک ریال، آن کار بزرگ را برای جهموری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: امروز آنها فهمیده‌اند هر جا صحنه نبردی شکل گیرد اراده ملت ما محقق می‌شود و فهمیده‌اند اسلام ناب امام راحل چه موفقیت‌هایی در پی دارد.

وی با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری در ارتباط با اسلام آمریکایی و لیبرال اظهار داشت: اسلام لیبرال می‌خواهد ما را از اصل مبارزه دور کند و این همان اسلام آمریکایی است که تلاش می‌کند شما را از اصل مبارزه دور کند.

جلیلی ادامه داد: بر همین مبنا راه‌اندازی ۱۷۰ شبکه ماهواره‌ای در کشور ما به این دلیل است که دشمن دارد تمام تلاشش را به کار می‌گیرد که تلاش ملت ایران برای رسیدن به خواسته‌هایشان را پر هزینه نشان دهد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اذعان کرد: در ملاقات با سولانا بیان کردم امروز ملت ما به خوبی می‌داند کسانی که امروز سلاح تحریم را به دست گرفته‌اند همان کسانی هستند که سلاح شیمایی را به صدام تحویل دادند و امروز در برابر ما در میز مذاکره می‌نشینند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بی اعتمادی به آمریکا مبتنی بر تجارب قبلی است.

وی با اشاره به دستیابی ایران به سوخت ۲۰ درصد افزود: دشمن قصد داشت تا سوخت ۲۰ درصد را به اهرم فشار علیه ایران تبدیل کنند اما ملت ایران و شهیدان هسته ای با تولید این سوخت روند مذاکرات را به نفع ایران تغییر دادند.

جلیلی با گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد گفت: از همان ابتدای حرکت امام خمینی(ره) بسیاری از قدرت های بزرگ جهانی به مقابله با آن برخاستند و در همه صحنه ها سعی در ضربه زدن به این حرکت داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امام خمینی(ره) منادی اسلام ناب بود و ملت ایران با این اجابت این دعوت حیات جدید پیدا کرد.

وی افزود: بذر این شجره در ۴۲ سال پیش کاشته شد و در سال ۵۷ شکوفا شد و امروز بعد از ۳۶ سال دنیا شاهد شکوفایی درخت مبارک انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: استفاده از گزینه نظامی دروغی بیش نیست زیرا آنها چه در سال های مبارزه برای انقلاب و چه در جنگ تحمیلی از این گزینه استفاده کردند.

نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به تبدیل شدن ایران به قدرت بزرگ در منطقه اذعان داشت: برای تمام مردم دنیا سوال است که چرا جمهوری اسلامی ایران با این همه فشاری که از سوی دشمن تحمل می کند امروز به قدرت بزرگ در منطقه تبدیل شده و دارای امنیتی بی نظیر است.

جلیلی ابراز کرد: بسیاری سوال می کنند که چرا ایران علی رغم تمام این فشار ها پیشرفت کرده است و توانسته نظام مردم سالار دینی را به دنیا نشان بدهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این سوالات در عرصه جهانی مطرح  است که چه اتفاقی باعث شده است ۶ قدرت بزرگ جهان حاضر به مذاکره با ایران بشوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آنها می دانند که آزادی خرمشهر باعث آزادی جنوب لبنان و شجاع شدن مردم غزه شد و اگر این تمدن به دنیا نشان داده شود دیگر آنها نخواهند توانست خود را رهبر جهان بدانند.

جلیلی اذعان کرد: آمریکا می بیند که امروز الگوهای اسلامی و تمدن جدیدی در حال شکل گیری است که اگر جلوی آن را نگیرد به زودی به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: دشمن می داند که تمدنی مبتنی بر قرآن و اهل بیت(ع) در حال شکل گیری است و این تمدن قدرت دارد که حتی در موج های سنگین حرکت کند و هرگز شکست نخواهد خورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: از ویژگی های متکب امام راحل این بود که دشمن را به خوبی می شناخت و بی اعتمادی به دشمن برای ایشان روشن بود.

وی گفت: منطق دشمن ما استکبار و سلاح آنها ترساندن است اما امام خمینی(ره) افسانه شکست ناپذیری استکبار را از بین برد و به همه نشان داد که قدرت آنها پوشالی است.

جلیلی افزود: پیام امام خمینی دو رکن خداباوری و مردم باوری را گسترش داد و معتقد بودند اگر کشوری قدرت خود را به خداوند ارتباط دهد شکست ناپذیر خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار