به منظور کنترل آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت

بازدید اعضای شورای شهر قزوین از مرکز گذری کاهش آسیب

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه تعدادی از مسؤولان شهرداری و بهزیستی این شهر از مرکز گذری کاهش آسیب (DIC) مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بازدید کردند.
کد خبر: ۵۳۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲ 16 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نفل از خبرگزاری فارس از قزوین، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به همراه تعدادی از مسؤولان شهرداری و بهزیستی این شهر از مرکز گذری کاهش آسیب(DIC) مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین بازدید کردند.

سیدعلیرضا خونساری رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در این خصوص اظهار داشت: در برنامه مذکور، بازدیدکنندگان از نزدیک با فعالیت‌ها و عملکرد این مرکز آشنا شدند.

وی ادامه داد: مرکز گذری کاهش آسیب، برای کنترل آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به وجود آمده و معتادان پُرخطر و در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی، نظیر ایدز، با مراجعه به این مرکز، از امکانات رایگان همچون سرنگ و برنامه‌های آموزشی رایگان استفاده می‌کنند.

به گفته متولی سلامت شهرستان قزوین، این مرکز، دو نوع خدمات به معتادان کارتن‌خواب و بی‌خانمان ارائه می‌کند که شامل خدمات ارائه شده در داخل مرکز و تیم سیار است.

خونساری ادامه داد: تیم سیار، متشکل از دو تن از کارکنان است که با حضور در محل تجمع معتادان، به ارائه خدمات بهداشتی از جمله ارائه سرنگ، سوزن و وسایل بهداشتی می‌پردازند.

کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری قزوین هم در این بازدید عنوان کرد: سامان دادن متکدیان یکی از وظایف شهرداری است و روند کار به این صورت بوده که متکدیان، توسط نیروی انتظامی به دادستانی معرفی شده و بعد از صدور حکم دادستانی، در این مرکز ساماندهی می‌شوند.

زهرا یوسفی نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین هم در این بازدید به مشارکت سایر سازمان‌ها و ادارات شهر، برای رفع مشکلات و موانع اشاره کرد و خواستار همکاری این سازمان‌ها به منظور پیشبرد اهداف این مرکز شد.

گفتنی است در این بازدید، کارشناسان مرکز بهداشت استان و شهرستان قزوین هم حضور داشتند.

در پایان، بازدیدکنندگان با حضور در مرکز بستری بیماران و ملاقات با بیماران، از نزدیک در جریان چگونگی ارائه خدمات به این افراد قرار گرفتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار