ظرفیت های مغفول گردشگری در فسا

سلیمان کرمی یکشنبه در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری فسا اظهار داشت: از ظرفیت ها و توانمندی های گردشگری این شهرستان به نحو شایسته استفاده نشده است.
کد خبر: ۶۸۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۱ 09 December 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سلیمان کرمی بیان کرد: راه اندازی بازارچه صنایع دستی و ترویج گردشگری و میراث فرهنگی می تواند به عنوان یک مولفه مهم در امر ایجاد اشتغال باشد.
وی بیان کرد: با توجه به مشکلات سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی و پیامدهای ناشی از آن، راه اندازی بازارچه صنایع دستی و ترویج گردشگری و میراث فرهنگی می تواند به عنوان یک مولفه مهم در امر ایجاد اشتغال باشد.
کرمی اضافه کرد: ظرفیت شهرستان در حوزه های ژئو توریسم ( وجود ارتفاعات متعدد و استاندارد برای پروازهای هوایی مانند کایت سواری و پاراگلایدر) و اکو توریسم ( طبیعت گردی ، کوهنوردی، غار نوردی و...) نیازمند توجه و حمایت و تجهیزات زیرساختی برای جذب و سازمان دهی علاقه مندان به گردشگری توسط کارگروه های مرتبط استانی است.
معاون استاندار فارس بر ثبت آثار طبیعی و ملی، تعیین عرصه و حریم آثار شاخص، تعمیر، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی ثبتی، آموزش تولید صنایع دستی و تسریع در صدور مجوزها برای این صنایع،تجهیز مناطق نمونه گردشگری تاکید کرد.
کرمی خواستار برگزاری جشنواره های سنتی و بومی، صدور مجوز برای ثبت روستاهای مورد هدف گردشگری و ایجاد دفتر تسهیل گری شد.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار