پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی بزودی در مازندران

استاندار مازندران خبر داد: پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در مناطق سیل زده استان بزودی آغاز می شود.
کد خبر: ۷۳۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 04 April 2019

استاندار مازندران خبر داد: پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی در مناطق سیل زده استان بزودی آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، احمد حسین زادگان در سومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که در شهرستان سوادکوه برگزار شد با بیان اینکه دولت در حوزه کشاورزی و زیربخش های آن برای نخستین بار مصوبات بسیار مناسبی را تصویب کرده است گفت: برای دام سبک بیش از 500 هزار تومان بلاعوض و 500 هزار تومان تسهیلات کم بهره، دام سنگین 3 میلیون تومان بلاعوض و 3 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و برای زمین های زراعی و باغی نیز 2 و 5 تومان بلاعوض در هر هکتار پرداخت می شود.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 95 درصد آب و برق شهر شیرگاه وصل شده و اتصال برق این شهر نیز تا پایان وقت اداری امروز 100 درصد به پایان می رسد افزود: با توجه به انشعابات انجام شده، آب هم به پایداری کامل رسیده و با فروکش کردن رودخانه خط اصلی وصل خواهد شد.
استاندار مازندران گفت: سیلاب رودخانه تلار تحت تاثیر سیلاب های استان های دیگر کمتر مورد توجه قرار گرفته و با طغیان آن در سیل اخیر و انحراف در برخی مناطق به زمین های کشاورزی و تاسیسات آسیب وارد کرده است.
حسین زادگان با اشاره به انتقال امکانات، ادوات و ماشین آلات راهداری به این منطقه افزود: بیشتر مشکلات مکان های پرخطر که جان مردم را تهدید می کند، رفع و ایمن و نیز جاهایی که مسیر رودخانه منحرف شده به زمین های کشاورزی منطقه با ماشین آلات سنگین در حال انجام است.
استاندار مازندران به خالی شدن زیر محور و جاده سواد کوه به تهران در برخی مکانها بر اثر انحراف رودخانه تلار اشاره کرد و گفت: با هماهنگی معاونت ساخت وزارت راه دو پیمانکار دارای تجهیزات و امکانات برای ساخت این بخش، عملیات تثبیت آن را آغاز می کنند.
احمد حسین زادگان از باز شدن جاده های کندوان و فیروزکوه و به دنبال آن سبک تر شدن بار ترافیکی خبر داد و افزود: با تثبیت جاده سوادکوه و انتقال بارترافیکی به دو مسیر جاده، رفت و آمد روان تر خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران با اشاره به قرار داشتن حدود 500 واحد مسکونی در حریم رودخانه و نیز اعلام برآورد خسارت های جدید و شناسایی آنها گفت: فعلا مبلغی را برای اجاره واحد مسکونی جدید تا زمان انتقال در اختیارشان قرار خواهیم داد.
استاندار مازندران افزود: با توجه به درگیر شدن 23 استان با سیلاب، پرداخت های حوزه کشاورزی بزودی آغاز می شود و 5 میلیون تومان برای مستاجران و مالکان پرداخت و برای مالکانی که واحدهای شان تخریب شده تسهیلات کم بهره برای ساخت و بلاعوض پرداخت و همچنین از ظرفیت خیران نیز در این بخش بهره گیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار