احیا 450 هکتار از جنگل های پاسارگاد

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: بیش از ۴۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در قالب طرح جنگلانه احیا شد.
کد خبر: ۸۱۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳ 15 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسن خسروانیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای احیای این بخش از جنگل‌ها و مراتع شهرستان پاسارگاد ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی صندوق توسعه ملی تامین و پرداخت شده است.
وی ادامه داد: از ۱۶۸ هزار هکتار وسعت شهرستان پاسارگاد ۱۴۸ هزار هکتار را عرصه‌های جنگلی و مرتعی تشکیل می‌دهند که با توجه بهره برداری های غیراصولی از سطح جنگل‌ها و مراتع، بخش‌هایی از آن آسیب دیده‌اند که در طرح جنگلانه، احیای این بخش‌ها در دستور کار است.

 

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: برای اجرای این طرح از دوستداران طبیعت، سازمان‌های مردم‌ نهاد، مرتعداران و شوراهای اسلامی کمک گرفته‌ایم.
خسروانیان افزود: برای احیای عرصه‌های جنگلی از گونه‌های ارژن و بادام کوهی و برای احیای عرصه‌های مرتعی از گونه‌های آنغوزه و باریجه استفاده کردیم.
طرح حفاظت، احیا و اصلاح جنگل‌ها و مراتع یک طرح ملی است که عملیاتی شدن این طرح توانسته در حفظ، توسعه و احیای جنگل‌ها، جلوگیری از خشکیدگی درختان و نابودی جنگل‌ها نقش مهمی را ایفا کند.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار