وجود۳۸۵۰ بافنده فرش دستباف در رزن و درگزین

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن از فعالیت بیش از ۳۸۵۰ بافنده فرش دستباف مرد و زن به صورت دائمی و فصلی در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: قالیبافان برای استفاده از مزایای بیمه از طریق تعاونی فرش به صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.
کد خبر: ۸۲۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ 09 February 2020
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن گفت: در شهرستان‌های رزن و درگزین ۱۵ هزار و ۵۵۲ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، محمد سهیلی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۱۵ هزار و ۵۵۲ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی شهرستان‌های رزن و درگزین انجام گرفته که از این تعداد بازرسی ۵۴۰ متخلف صنفی به شعبه تعزیرات حکومتی معرفی شده است، افزود: واحد‌های صنفی متخلف به پرداخت ۱۲۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه اقلام تنظیم بازار از جمله گوشت گرم، گوشت منجمد، مرغ منجمد، قند و شکر در ابتدای سال جذب و بین عموم مردم توزیع شده است، خاطرنشان کرد: ۵۳۰ تن برنج گسترس GTC، انواع گوشت ۱۳ تن و ۸۰۰ کیلوگرم، ۳۷۷ تن قند، ۷۹ تن انواع برنج هندی و پاکستانی، یک تن و ۱۲۰ کیلوگرم چای خارجی در سطح دو شهرستان رزن و درگزین توزیع شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان رزن در برگزاری جلسات منظم کارگروه تنطیم بازار و پیگیری مصوبات با ۲۲ جلسه در بین شهرستان‌های استان رتبه نخست و در حوزه نظارت و بازرسی و ثبت پرونده‌های متشکله رتبه سوم استان را دارد.

سهیلی افزود: با توجه به ارتقاء شهرستان درگزین برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی و تشکیل اتاق اصناف در دستور کار این اداره قرار دارد و تا پایان سال مقدمات برگزاری دو اتحادیه در این شهرستان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات پنج اتحادیه صنفی رزن در سالجاری انجام شده و مقدمات برگزاری انتخابات دو اتحادیه دیگر نیز تا پایان سال در این شهرستان انجام خواهد شد، یادآور شد: تعداد بازرسی نانوایی‌ها ۲۲۳۵ مورد با ثبت ۱۳۰ پرونده متشکله، تعداد بازرسی در حوزه قاچاق کالا با اداره آگاهی و تعزیرات حکومتی ۱۳۶۲ مورد با ثبت ۱۷ فقره کالا قاچاق، ۱۵۹ مورد گشت‌های مشترک با ثبت ۱۱۹ فقره پرونده متشکله و بازرسی از انبارها، دریافت اعلام موجودی کالا و ثبت ماهانه کالا‌های اساسی در سامانه در سالجاری انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رزن در بخش دیگری از فعالیت بیش از ۳۸۵۰ بافنده فرش دستباف مرد و زن به صورت دائمی و فصلی در دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: قالیبافان برای استفاده از مزایای بیمه از طریق تعاونی فرش به صندوق بیمه روستایی و عشایری معرفی می‌شوند.

سهیلی با اشاره به اینکه هشت نفر پشتیبان فرش در دو شهرستان با اشتغال ۱۰۵۰ نفر فعالیت می‌کنند، استجاری بودن ساختمان اداره و کمبود نیروی انسانی را از مهمترین مشکلات این اداره در خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار