مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی عنوان کرد:

اجرایی شدن طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در خراسان‌جنوبی

صباغی _مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح پرداخت صدقه از طریق کد QR در خراسان جنوبی اجرا می شود، گفت: در راستای توسعه روش های نوین دریافت کمک های مردمی در بستر الکترونیکی کد QR به زودی بر روی صندوق های صدقات سطح استان نصب و اجرا می شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴ 11 October 2021

 

 رضا سلم آبادی روز گذشته در نشست خبری یادآور شد:در ۶ ماهه سال جاری بالغ بر ۸۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان کمک های مردمی در استان جمع آوری شده است
وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری در استان باید ۸۱ هزار و ۵۱۲ مشترک الکترونیکی صدفات جذب شود، افزود: این موضوع با هدف افزایش جذب کمک های مردمی در بستر روش های نوین الکترونیکی و همچنین حفظ و افزایش ضریب نفوذ مشترکین خواهد بود.
به گفته وی در این طرح خیرین قابل شناسایی برای تخلیه الکترونیکی صندوق های صدقات مشترکین و خیرین به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.
 
صدقه یا کد اختصاصی بر روی گوشی
وی خاطر نشان کرد: تمامی مشترکان صندوق صدقات و نیکوکاران می‌توانند با داشتن کد QR اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌ آسانی اقدام به پرداخت صدقه کنند.
 
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی با اشاره به عملکرد ۶ ماهه کمیته امداد استان در حوزه توسعه و جذب مشارکت های مردمی، ادامه داد: در این مدت ۸۴ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان کمک از خیرین، مردم، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری جمع آوری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.
 
سلم آبادی بیان کرد: از این میزان ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان معادل ۴۴ درصد کمک‌ها به صورت نقدی و ۴۷ میلیارد و ۳۹۸ میلیون تومان معادل ۵۶ درصد کمک‌هانیز به صورت غیر نقدی بوده است،

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه از مجموع کمک خیرین سه میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان مربوط به صدقات مردمی بوده است خاطر نشان کرد: همچنین چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان زکات بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۷ میلیارد و ۱۸۹ میلیون تومان نیز کمک‌های مبتنی بر نیاز به محرومان و نیازمندان خراسان‌ جنوبی بوده است، افزود: همچنین از محل مراکز نیکوکاری نیز ۳۷ میلیارد و ۵۴ میلیون تومان به محرومان کمک شده است

 افزایش ۷۵ درصدی کمک به ایتام و محسنین
سلم آبادی با اشاره به اینکه سهم کمک‌های مردمی به نیازمندان در طرح اکرام ایتام و محسنین از مجموع کمک‌ها ۲۱ میلیارد و ۵۶۳ میلیون تومان است، گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین حدود ۷۵ درصد، صدقات ۴۱ درصد، پرداخت زکات ۵۶ درصد و کمک‌های مبتنی بر نیاز نیز ۲۸ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌ جنوبی در ادامه تعداد فرزندان ایتام و محسنین استان را ۹ هزار و ۱۹ نفر و تعداد حامیان را ۳۲ هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد و افزود: سرانه کمک به هر فرزند یتیم و محسنین ۳۹۶ هزار تومان است.  
وی با اشاره به طرح مدرسه همدل گفت: در این طرح ۶۹ مدرسه خراسان‌جنوبی از ۱۷۰ دانش‌آموز نیازمند نه تنها شهریه‌ای دریافت نکرده بلکه مورد حمایت قرار گرفتند

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار