رها شدن و بی برنامگی در حوزه جوانان یک تهدید بزرگ است

فرماندار همدان: رها شدن و بی برنامگی در حوزه جوانان یک تهدید بزرگ است.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹ 07 November 2021
محمد علی محمدی در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان گفت: در شهرستان همدان از ظرفیت‌های قابل توجهی برخورداریم که باید برای جوانان مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش تابناک همدان، وی جوانان مستعد و با انگیزه را فرصتی برای بهره گیری و پیشبرد امور دانست و تصریح کرد: در مقابل این وضعیت رها شدن و بی برنامگی در حوزه جوانان یک تهدید بزرگ است.

فرماندار همدان با اشاره به درخشش جوانان ایران در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در عرصه دفاع مقدس جوانان ما خوش درخشیدند و ثابت کردند بسیاری از مهمترین امور را می‌توانند بخوبی مدیریت کنند و بنحو احسن به سرانجام برسانند.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و توجه به جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب افزود: با فراهم نمودن شرایط ورود جوانان به میدان عمل و اجرا در عرصه‌های مختلف خون جدید در شریان انقلاب جاری خواهد شد.

محمدی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از جوانان در مقام عمل و توجه به تجارب پیشکسوتان اظهار کرد: نگاه به جوانان باید وسیع و فراگیر باشد و با پرهیز از قشری نگری در بر گیرنده همه اندیشه‌ها باشد.

فرماندار شهرستان همدان اشتغال را مهمترین دغدغه جوانان دانست و افزود: نسبت به مسایل جوانان نباید بی تفاوت باشیم و رفع مشکل اشتغال جوانان نسبت به برنامه ریزی به منظور اوقات فراغت آن‌ها ارجحیت دارد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه جوانان فارغ التحصیل فاقد مهارت و مدارج تحصیلی مورد نیاز خاطر نشان کرد: آموزش‌های حفظ محور، توجه صرف به کسب مدرک و تمایل به اشتغال در بخش دولتی از جمله آسیب‌های فارغ التحصیلان جوان ما است.

محمدی اضافه کرد: هنوز بسیاری از جوانان ما علیرغم کسب مدارک تحصیلی کارشناسی و بعضا بالاتر مهارت‌های زندگی، شغلی و عمومی را فرا نگرفته اند حتی گاهی جوان تحصیلکرده ما در نوشتن یک متن و درخواست اداری مشکل دارد.

فرماندار همدان گفت: حسب فرمایشات مقام معظم رهبری توجه به جوانان در دولت سیزدهم سپردن امور به جوانان مد نظر قرار گرفته و همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط در کنار متولیان امور جوانان باید در این راستا کوشا باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار